پیام حملات روز گذشته به پایگاه‌های ارتش آمریکا چیست؟
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
لینک دوستان
سرور مجازی ایران" >سرور مجازی ایران

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گپ دوستانه و آدرس rahjooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آخرین مطالب
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 626
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 49
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 113
:: بازدید ماه : 2705
:: بازدید سال : 8933
:: بازدید کلی : 364063
نویسنده : عبدالرضا جودکی
جمعه 12 آبان 1402
پیام حملات روز گذشته به پایگاه‌های ارتش آمریکا چیست؟ + نقشه
 

 ضلع عراقی محور مقاومت در شامگاه ۱ آبان اعلام کرد که به مواضع ارتش آمریکا مستقر در میدان نفتی العمر (استان دیرالزور سوریه) و پایگاه ائتلاف آمریکایی در منطقه الشدادی (استان الحسکه سوریه) حمله پهپادی انجام داده است. این دو هدف در منطقه شرق فرات واقع شده‌اند که در اشغال ارتش آمریکا و مزدورانش است. 


بیانیه المقاومه الاسلامیه فی العراق: هدف قرار دادن العمر و الشدادی

پنتاگون نیز اعلام کرد که پایگاه التنف ارتش اشغالگر آمریکا هدف حمله قرار گرفته‌اند. روز ۲۷ مهرماه نیز مواضع نیروهای ائتلاف آمریکا در تاسیسات گازی کونکو و میدان نفتی العمر ( استان دیرالزور سوریه) و پایگاه التنف هدف حمله قرار گرفته است.


نقشه میدان نفتی العمر و تاسیسات گازی کونکو در سوریه
رود فرات مرز قلمروی اشغالی آمریکا و قلمرو دولت سوریه است

 

آمریکا در سوریه چه می‌کند؟

با استناد به آمار موسسه جسور للدراسات (وابسته به معارضین نظام سوریه)، آمریکا دارای ۳۰ مقر نظامی در سوریه است.  ارتش آمریکا در دو منطقه شرق فرات و التنف سوریه نیرو پیاده کرده است. 

منطقه «التنف» یک گذرگاه مرزی در مجاورت سه کشور عراق، اردن و سوریه است که از سال ۱۳۹۵ در اشغال ارتش آمریکاست. دو دلیل برای این این اشغال وجود دارد:‌ اول؛  کریدور تهران - مدیترانه در بلند مدت بخشی از کمربند شرق به غرب جهان (BRI) خواهد شد و شرق و جنوب شرق آسیا را به مدیترانه متصل می‌کند. دوم؛ قطع خط پشتیبانی حزب الله لبنان و حمایت از رژیم صهیونیستی. بر همین اساس، ارتش آمریکا دقیقاً روی جاده پایگاه ایجاده کرده است! آمریکا به دنبال اشغال البوکمال نیز بود امّا در رقابت با ایران، پیروزی نصیب محور مقاومت شد.


کریدورهای عبوری از مرز مشترک عراق و سوریه

منطقه  «شرق فرات» در اختیار نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (قسد) است. امّا در واقع این منطقه در اشغال ارتش آمریکاست. این منطقه بار رنگ زرد در نفشه مشخص است. آمریکا روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت از میادین نفتی شرق فرات غارت می‌کند. این میادین تا سال ۲۰۱۷ در اختیار داعش بود و از این سال به بعد، وظیفه غارت به ارتش آمریکا رسید! 

از طرفی، حدود ۱۰۰۰۰ داعشی در بازداشتگاه‌های شرق فرات هستند. حدود ۲۰۰۰ نفرشان از جنگجویان خارجی از بیش از ۴۰ کشور هستند. سناریوی احتمالی، ری‌برندینگ داعشی‌هاست تا در قالب معارض میانه‌رو علیه محور مقاومت مورد استفاده قرار بگیرند. نظیر آنچه که درباره القاعده سوریه (جبهه النصره) اتفاق افتاد و امروز در قالب هیئت تحریرالشام فعالیت می‌کنند.


شرق سوریه: نحوه استقرار پایگاه‌های آمریکا و محور مقاومت
 «جسور للدراسات» پایگاه‌های محور مقاومت را با پرچم ایران نشان داده است
مناطق زیر ضربه ارتش آمریکا در شرق فرات (علامت قرمز)

 پس از حمله هوایی رژیم اسرائیل به مردم غزه و نیز حمله روز ۲۰ مهر این رژیم به فرودگاه دمشق، تاکنون ۷ حمله به پایگاه‌های آمریکایی فقط در سوریه انجام شده است. دو مورد به پایگاه التنف، دو مورد به میدان نفتی العمر، یک مورد تاسیسات گازی کونکو، یک مورد منطقه الشدادی و یک مورد الرکبان (نزدیک مرز اردن - سوریه) زیر ضربه رفته‌اند. 

ارتش آمریکا ناو هواپیمابر جرالد فورد و آیزنهاور را در شرق دریای مدیترانه مستقر کرده تا این پیام را به حزب الله و دیگر اضلاع مقاومت ارسال کند که آماده مداخله است. اکنون قرائن نشان می‌دهد، نیروهای محور مقاومت با ضربات یک هفته اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق (نظیر عین الاسد)، در حال ارسال این سیگنال هستند که مداخله آمریکا علیه حزب الله و شکسته شدن خطوط قرمز در فلسطین اشغالی به معنای شعله‌ور شدن کل جغرافیای تحت تسلط محور مقاومت علیه محور آمریکاست. 

 

آرایش جنگی ارتش آمریکا مقابل محور مقاومت

 

آرایش جنگی ارتش آمریکا مقابل محور مقاومت + عکس و نقشه

 

  روز پانزدهم مهر، پس از عملیات طوفان الاقصی، پشت دیوارهای حائل در اراضی اشغالی اتفاقی رخ داد که بلوک غرب به رهبری آمریکا سعی در پنهان کردن آن دارد. از همین روی است که ارتش آمریکا درحال چینش نیرو در سطح منطقه برای ایجاد چند لایه حفاظتی برای رژیم صهیونیستی است. همزمان نیز سران آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به صورت قطاری طی دو هفته گذشته عازم تل آویو شدند تا مانع فروپاشی ساختارهای داخلی رژیم صهیونیستی شوند. به نحوی که رئیس جمهور آمریکا، شخصاً در نشست امنیتی اسرائیل حاضر می‌شود.

پنتاگون پس از عملیات طوفان الاقصی در حال گسیل قابل توجهی از نیرو و تجهیزات به غرب آسیاست. این تجهیزات شامل سامانه‌های پدافندی و موشکی می‌باشد.  از طرفی، بین ایران و فلسطین اشغالی قریب به ۵۰/۰۰۰ نظامی آمریکا مستقر است. این تعداد منهای نیروهای حاضر در اراضی اشغالی و ناوگان‌های اعزامی است.

 


آخرین وضعیت استقرار نظامیان ارتش آمریکا در غرب آسیا

 

ناوگانی از نیروی دریایی آمریکا در محیط پیرامون اراضی اشغالی واقع در مدیترانه شرقی مستقر شدند. ناو هواپیمابر «USS Gerald Ford» به عنوان پیشرفته‌ترین و بزرگترین ناو هواپیمابر جهان با اسکورت شش کشتی جنگی و ناو هوایپمابر «USS Eisenhower» با اسکورت ۵ کشتی جنگی هر کدام به استعداد ۷۵۰۰ نیروی نظامی اعزام شده‌اند.

ناو هواپیمابر «USS Gerald Ford» قادر به حمل قریب به ۹۰ هواپیمای جنگی و ۸ بالگرد «سیکورسکی اس اچ-۶۰ سی‌هاوک» است.گروه ضربتی «Ford» متشکل از رزمناو «نرماندی»، ناوشکن «توماس هادنر»، ناوشکن «رامیج» ، ناوشکن «کارنی»، ناوشکن «روزولت» است.

 


گروه ضربت ناو هواپیمابر فورد (Ford) در یک نگاه

 

ناو هواپیمابر «USS Eisenhower» نیز قابلیت حمل بیش از ۶۰ جنگنده نظیر F/A-۱۸ را دارد. گروه ضربتی آیزنهاور مشتمل بر ناوشکن «Gravely»، ناوشکن «Mason» و ناوشکن «Philippine Sea» می‌باشد. آمریکا همزمان در حال تقویت کمی جنگنده‌های F-۳۵، F-۱۵ و F-۱۶ در غرب آسیا است. تعداد مشخصی از جنگنده‌های مذکور ذکر نشده است.

 


گروه ضربت ناو هواپیمابر آیزنهاور (Eisenhower) در یک نگاه

 

موازی با موارد فوق، ناو گروه رزمیِ آبی-خاکی باتان (Bataan) در ناحیه دریای سرخ مستقر شده است. این ناوگروه در تابستان ۱۴۰۲ برای مقابله با نیروی دریایی سپاه به خلیج فارس اعزام شده بود. اکنون ناوگان دریایی آمریکا در سه نقطه خلیج فارس، دریای سرخ و مدیترانه شرقی مستقر شده‌اند.

 

آخرین آرایش استقرار ناوگان اعزامی ارتش آمریکا پس از عملیات طوفان الاقصی | تاریخ: یازدهم آبان
ناو هواپیمابر USS Gerald Ford با حروف (CVN-78)
ناو هواپیمابر USS Eisenhower با حروف (CVN-69)
ناو گروه  USS Bataan با حروف (LHD-5)

 


مواضع ناوگروه‌های ضربتی و  آبی-خاکی نیروی دریایی آمریکا در سراسر جهان | تاریخ: ۸ آبان

آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است. رژیم از زمان تشکیل حدود ۲۶۳ میلیارد دلار دریافتی از آمریکا داشته که ۱۳۰ میلیارد دلار آن، کمک‌های نظامی بوده است.از جمله این تجهیزات می‌توان به سامانه گنبدآهنین اشاره کرد که با پشتیبانی مالی واشنگتن توسعه یافت. پس از عملیات طوفان الاقصی، آمریکا از ارسال دو باتری گنبد آهنین به اسرائیل خبر داد. 

سامانه دفاع هوایی «گنبد آهنین» مسئول مقابله با حملات راکتی نیروهای مقاومت فلسطینی است. اسرائیل ۱۰ سامانه دفاع هوایی «گنبد آهنین» در اختیار دارد. عمده اجزای موشک‌های مورد استفاده سامانه «گنبد آهنین» از سوی شرکت ریتون (Raytheon) در آمریکا تولید می‌شود. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در زمینه صنایع نظامی در آمریکا است.

مضاف بر این، آمریکا از طریق هواپیمای جاسوسی خود تحت عنوان «نورثروپ گرومن یی-۲ هاوکی» تحرکات جبهه مقابل خود را شناسایی می‌کند و به اطلاع نیروهای میدانی می‌رساند. روز ۲۷ مهر نیز گزارش شد که آمریکا ده‌ها هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی‌متری که مقرر شده بود به اوکراین ارسال شود، به اسرائیل انتقال خواهد داد.

آمریکا از سال ۱۹۸۴ میلادی شروع به ذخیره تجهیزات نظامی در خاک فلسطین اشغالی کرده است. این انبار موسوم به انبار ذخایر جنگی متفقین-اسرائیل (WRSA-I) است. در این انبار مهمات هدایت شونده دقیق، گلوله‌های توپخانه و سایر تجهیزات ذخیره می‌شوند.اکنون این انبار در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی است. این اتفاق در جنگ ۳۳ روزه ۲۰۰۶ و جنگ ۲۰۱۴ غزه نیز انجام شد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز ۳۰ مهر در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی  تاد (THAAD) و همچنین چندین سامانه موشکی پاتریوت زمین به هوا را در سراسر منطقه غرب آسیا مستقر خواهند کرد.این شبکه پدافندی در زمین، به همراه ناوگان اعزامی آمریکا در دریا، موظف به مقابله با اضلاع محور مقاومت و به طور خاص انصار الله یمن هستند.

کیفیت حضور نظامیان آمریکا در اراضی اشغالی در هاله‌ای از ابهام است. امری که البته از گذشته بدین نحو بوده است. اما این کشور حداقل یک پایگاه نظامی در این کشور دارد. داده‌های آشکار نشان می‌دهد که حداقل یک پایگاه راداری با اسم رمز «سایت ۵۱۲» از سال‌ها پیش در اراضی اشغالی مستقر شده است. اینترسپت نیز اخیراً در گزارشی نوشت که آمریکا یک پایگاه نظامی مخفی در ۳۲کیلومتری نوار غزه به‌عنوان پایگاه راداری هشدار اولیه تأسیس کرده که به «۵۱۲» معروف است.

از طرفی، روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داد که آمریکا شماری از افسران ارتش از جمله ژنرال «جیمز گلین» از سپاه تفنگداران دریایی آمریکا را برای هدایت عملیات نظامی در نوار غزه به اراضی اشغالی اعزام کرده است. برآوردها بر این است که عددی بالغ ۵۰۰۰ نظامی آمریکا مستقیماً در حمله زمینی به نوار غزه حضور دارند. 


ژنرال «جیمز گلین» از سپاه تفنگداران دریایی آمریکا مسئول هدایت عملیات زمینی علیه غزه شد
هفتم آبان گزارش شد که او به آمریکا بازگشته است!

 

آنچه ذکر شد مبتنی بر اطلاعات آشکار بود. رهبر انقلاب روز ۲۵ مهر فرمودند: «آن‌طوری که اطّلاعات متعدّد به ما میگوید، سیاستِ جاریِ این روزها، یعنی همین هفته‌ی اخیرِ داخلِ رژیمِ صهیونیستی را آمریکایی‌ها دارند تنظیم میکنند؛ یعنی سیاست‌گذار، آنها هستند و این کارهایی که دارد انجام میگیرد سیاست‌ آمریکایی‌ها است.» (بیانات در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی)

 نحوه استقرار تجهیزات و نیروهای آمریکا به گونه‌ای است که کریدورهای زمینی، هوایی و دریایی مابین اضلاع محور مقاومت و رژیم صهیونیستی، تا حد ممکن و با هدف نابودی حداکثری نوار غزه مسدود شود. این قبیل اقدامات، در حال سوق دادن منطقه به نقطه‌ای بی‌بازگشت است. «امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان روز دهم آبان در ترکیه اعلام کرد که مسئولیت از کنترل خارج شدن شرایط منطقه، متوجه آمریکا و رژیم اسرائیل است.

رهبر انقلاب در روز ۲۵ مهر فرمودند: «چنانچه این جنایت ادامه پیدا کند، مسلمان‌ها بی‌تاب میشوند، نیروهای مقاومت بی‌تاب میشوند، دیگر کسی جلوی اینها را نمیتواند بگیرد؛ این را بدانند. [بعد،] از کسانی توقّع نکنند که «نگذارید فلان گروه، فلان کار را بکند»؛ کسی نمیتواند جلوی اینها را بگیرد وقتی بی‌تاب شدند؛ این یک واقعیّتی است که وجود دارد.»

*        *        *

۶ ارتش محور مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی؛ یادگاران حاج قاسم

رهبر انقلاب روز سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ پیرامون جنایات رژیم صهیونیستی در غزه فرمودند: «اگر چنانچه این جنایت ادامه پیدا کند، مسلمان‌ها بی‌تاب می‌شوند، نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند، دیگر کسی جلوی اینها را نمی‌تواند بگیرد؛ این را بدانند. [بعد،] از کسانی توقّع نکنند که «نگذارید فلان گروه، فلان کار را بکند»؛ کسی نمی‌تواند جلوی اینها را بگیرد وقتی بی‌تاب شدند؛ این یک واقعیّتی است که وجود دارد. البتّه رژیم صهیونیستی هر کار هم بکند، جبران شکست مفتضحانه‌ای را که در این قضیّه خورد نخواهد توانست بکند.»

 

بیانات فرمانده کل قوا نشان داد که نیروهای محور مقاومت متفق شدند تا در صورت شکسته شدن خطوط قرمز، جغرافیای تحت تسلط خود را به صورت یکپارچه علیه هدفی واحد فعال کنند. اما کیفیت این جغرافیا چگونه است؟

سپهبد قاسم سلیمانی ۳ ماه قبل از شهادت خود در جلسه‌ای با فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح، جغرافیای محور مقاومت را تشریح کرد. در این جغرافیا ۶ ارتش خارج از مرزهای ایران سازماندهی و در کانالی به طول ۱۵۰۰ کیلومتر و عرض ۱۰۰۰ کیلومتر تا سواحل مدیترانه مستقر شده است. عمق این کانال تا اعماق اراضی اشغالی کشیده شده است.

بلوک آمریکا برای تسلط بر منطقه باید از این ۶ ارتش عبور کند. سردار سلیمانی این ۶ ارتش را به شرح ذیل معرفی می‌کنند: دو ارتش در فلسطین اشغالی به نام‌های «حماس» و «جهاد اسلامی»، یک ارتش در لبنان به نام «حزب الله»، یک ارتش در عراق به نام «حشدالشعبی»، یک ارتش در یمن به نام «انصارالله» و یک ارتش در سوریه.

حزب الله‌لبنان:  تعداد نیروهای تحت امر حزب الله بیش از ۱۰۰ هزار تن برآورد شده است. اندیشکده مطالعات بین‌الملل و استراتژیک (CSIS) در این رابطه می‌نویسد: «حزب‌الله مسلح‌ترین بازیگر غیردولتی جهان است که دارای انبار وسیع و متنوعی از راکت‌های توپخانه‌ای و نیز موشک‌های بالستیک، ضدهوایی، ضد تانک و ضد کشتی است.»

موشک بالستیک «فاتح ۱۱۰»، «زلزال»، «خیبر»، «فجر ۵»، «فجر ۳»، «شاهین ۱»، «فلق ۲»، «فلق ۱» از جمله تسلیحات موشکی/راکتی زمین به زمین در اختیار حزب الله به ادعای اندیشکده آمریکایی است.

موشک «AT-۵» ،«AT-۱۳» ،«AT-۱۴» و «AT-۴» در زمره تسلیحات ضدتانک، موشک «یاخونت» و «C-802» در زمره تسلیحات ضد کشتی و موشک «SA-۱۷» و «SA-۸» در زمره تسلیحات ضدهوایی حزب الله عنوان شده است. عناوین آن در اینفوگرافی زیر آمده است. 


زرادخانه حزب الله به ادعای اندیشکده مطالعات بین‌الملل و استراتژیک (CSIS)

اندیشکده شورای آتلانتیک (Atlantic Council of United States) برآورد کرده که زرادخانه موشکی حزب الله به عدد ۱۵۰ هزار رسیده است.اندیشکده بگین- سادات (BESA) نیز همین عدد را تخمین زده و در بیان قدرت حزب‌الله نوشت که مجهز به ۱۵۰ هزار موشک/راکت است و می‌تواند هر نقطه از اسرائیل را هدف قرار دهد.

مرکز آموزش و تحقیقات آلما (Alma) یک اندیشکده صهیونیستی مستقر در اراضی اشغالی است که کار ویژه آن رصد پایش تهدیدات رژیم از سوی مرزهای شمالی فلسطین اشغالی است. اندیشکده آلما (Alma) برآورد کرده است که زرادخانه پهپادی حزب الله در سال ۲۰۲۱ میلادی ۴۰ برابر دوران جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ شده است.


زرادخانه هواپیمای بدون سرنشین حزب الله به ادعا اندیشکده صهیونیستی آلما (Alma)
«حزب الله ۲۰۰۰ پهپاد دارد»

حماس و جهاد اسلامی: «عزالدین قسام» نام شاخه نظامی حماس و «سرایا القدس» نام شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین است. رژیم صهیونیستی تخمین زده است که حماس و جهاد اسلامی در غزه عددی بالغ بر ۳۰ هزار موشک و خمپاره در زرادخانه خود دارند. 

رویترز به نقل از یک منبع ادعایی در غزه نوشته است که حماس دارای یک آکادمی نظامی است و طیفی از تخصص‌ها از جمله امنیت سایبری را آموزش می‌دهد و دارای یک یگان کماندوی دریایی است. مجموع نیروهای آن نیز ۴۰ هزار نفر برآورد کرده است.

یکی از سران جنبش «حماس» نیز به اسپوتنیک گفته بود: «ما ۲ هزار رزمنده را به عملیات نظامی علیه اسرائیل فرستادیم و هنوز ۴۰ هزار رزمنده دیگر در نوار غزه داریم».  

ضربه ۱۵ مهر نیروهای مقاومت فلسطین به ارتش رژیم صهیونیستی تنها با ۲۰۰۰ نیرو به وقوع پیوست. نیروهای مقاومت فلسطین درحالی بزرگترین شکست تاریخ رژیم اسرائیل را رقم زدند که در منطقه به وسعت نصف شهر تهران و در محاصره نظامی ۱۰۰% هوایی، زمینی و دریایی قرار دارند. این ارتش در منطقه‌ای ایجاد شده که ملقب به بزرگترین زندان جهان است و حصارهای مرزی اطراف آن، پیشرفته‌ترین حصار امنیتی روی کره زمین است.


حصار امنیتی رژیم صهیونیستی  در مرزهای غزه پیشرفته‌ترین مرز ساخته شده روی کره زمین از منظر تکنولوژی است
محیط پیرامونی حصار ۲۴ ساعته توسط پاسگاه‌های نظامی رژیم روی زمین و پهپادها آن بر فراز آسمان رصد می‌شود

حشدالشعبی: بسیج مردمی عراق (به عربی: حشدالشعبی) سال ۱۳۹۳ ه.ش پس از حمله داعش به شهرهای این کشور تشکیل شد. این سازمان به صورت رسمی بخشی از نیروهای مسلح عراق و تحت فرمان نخست وزیر است.

موسسه واشنگتن (The Washington Institute) درباره حشدالشعبی نوشت: در گزارش ۱۷ آوریل کمیته مالی پارلمان عراق آمده است که تعداد نیروهای حشدالشعبی در بودجه ۲۰۲۳ میلادی، ۹۵% افزایش یافته و از ۱۲۲ هزار به ۲۳۰ هزار نفر رسیده است. این عدد البته از سوی سران حشد ۲۰۴ هزار تن اعلام شده است.

موسسه واشنگتن مدعی است که بودجه حشدالشعبی از ۲.۱۶ میلیارد دلار در بودجه ۲۰۲۱ میلادی به ۲.۶ میلیارد دلار افزایش یافته است. برای فهم این عدد کافیست بدانید که بودجه سپاه در بودجه ۱۴۰۲ کشورمان به ۱۱۹ هزار میلیارد تومان رسید.معادل دلاری این عدد (با ارز ۵۰ هزار تومانی) حدود ۲.۴ میلیارد دلار است. یعنی بودجه حشدالشعبی بیشتر از بودجه سپاه پاسداران است. 


رشد عددی نیروی حشد الشعبی طی ۴ سال اخیر | منبع: The Washington Institute

اکنون حشدالشعبی عملاً به یک ارتش کلاسیک تبدیل شده است. در رژه این سازمان به تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۱ ه.ش، طیف متنوعی از تسلیحات سبک، متوسط و سنگین رونمایی شد که مهمترین آن، تانک T-۷۲ و T-۵۲، توپخانه، پهپادهای راصد و حسیب، سیستم پیشرفته راهبری پهپاد، انواع رادارها و تجهیزات جنگ الکترونیک، موشک اندازها، سیستم های مخابراتی و... بود.

انصارالله یمن: این نهاد بازوی نظامی دولت قانونی یمن به پایتختی «صنعا» پس از انقلاب مردم در سال ۲۰۱۵ میلادی است. انصارالله نیز نظیر حشدالشعبی تبدیل به یک ارتش شده است.

قدرت انصارالله به اندازه‌ای است که تاسیسات «آرامکو» در روز ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ را در ضد حمله ترکیبی (موشکی/پهپادی) به نحوی هدف قرار داد که تبدیل به بزرگترین حمله به زیرساخت‌های نفتی در تاریخ جهان شد. 

پایگاه آماری استاتیستا (Statista) در سال ۲۰۱۸ میلادی نمای بخشی از زرادخانه موشکی انصارالله یمن و نیز برد آن را در قالب اینفوگرافی ارائه کرده است. موشک «برکان-۲» با برد ۱۴۰۰ کیلومتر، موشک «برکان-۱» با برد ۸۰۰ کیلومتر، موشک «هواسونگ-۶» با برد ۵۰۰ کیلومتر، موشک «اسکاد B» با برد ۳۰۰ کیلومتر، موشک «زلزال -۳» با برد ۲۵۰ کیلومتر از جمله تسلیحات موشکی انصارالله یمن عنوان شده است. 


 نمای کلی از زرادخانه موشکی انصارالله یمن | منبع: Statista

پهپادهای «ابابیل-۲»، «صماد ۱-۲-۳» «قاصف-۱» و «قاصف-۲K» نیز از جمله هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده توسط انصارالله یمن است.  از طرفی، انصارالله یمن در مراسم رژه نهمین سالگرد انقلاب مردمی یمن در روز ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ه.ش تعدادی تسلیحات جدید و غافلگیرکننده به نمایش گذاشت. 

موشک‌های کروز قدس ۱، قدس ۲، قدس ۳ در گذشته رونمایی شده بودند. اما در این رژه از موشک قدس ۴ نیز رونمایی شد که برد آن ۲۰۰۰ کیلومتر است. این برد یعنی نیروهای رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی در تیررس انصارالله یمن هستند. 

 رژه نیروهای مسلح یمن در روز ۳۰ شهریور ۱۴۰۲

سوریه: دولت و ارتش سوریه بخشی از محور مقاومت است. اما موضوع به همین نقطه ختم نمی‌شود. اندیشکده صهیونیستی موسوم به مطالعات امنیت ملّی (INSS) مستقر در اراضی اشغالی زمستان سال ۱۳۹۹ در گزارشی مدعی شد که نیروهای حزب‌الله در جنوب سوریه در قالب دو موجودیت تحت عنوان «فرماندهی جنوب» و «پرونده جولان» سازماندهی شده‌اند. 

به ادعای این نهاد صهیونیستی، فرماندهی جنوب (Southern Command) شامل افسران حزب‌الله است که به عنوان مشاور و مباشر در ارتش سوریه حضور دارند. واحد پرونده جولان (Golan File Unite) نیز تحت فرماندهی مستقیم حزب‌الله، درحال ایجاد سلول‌های [رزم] از میان سوری‌های محلّی می‌باشد. 


محل استقرار واحد «پرونده جولان» و «فرماندهی جنوب» حزب‌الله
در مرزهای سوریه با اراضی اشغالی (جولان)

روزنامه یدیعوت آحارانوت (Yedioth Ahronoth) سال ۲۰۱۹ در گزارشی مدعی شد که نیروی قدس در ۳۰ کیلومتری مرزهای فلسطین اشغالی در حال آموزش و تجهیز نیروهای محلی در قالب واحدی به نام گردان ۳۱۳ است که البته بعدها تبدیل به تیپ ۳۱۳ شد.

مجله نیوزویک (Newsweek) تیر ۱۴۰۲ مدعی شد که  یک واحد به‌شدت مسلح و متشکل از هزاران رزمنده از سراسر منطقه تشکیل شده که قادر به انجام عملیات علیه ارتش اشغالگر آمریکا در سوریه و همچنین رژیم صهیونیستی است. نام این واحد «لشکر امام حسین» است که توسط سردار سلیمانی در سال ۲۰۱۶ میلادی ایجاد شده است. 

این نشریه آمریکایی مدعی دو عملیات موشکی «لشکر امام حسین» علیه رژیم صهیونیستی  در ژانویه ۲۰۱۹ و ژوئن ۲۰۱۹ شده است. این نشریه ادعا کرده که پایگاه ارتش آمریکا در منطقه التنف سوریه در اکتبر ۲۰۲۱ نیز توسط این واحد نظامی تحت حمله حملات پهپادی و موشکی قرار گرفته است.منبع اطلاعاتی این نشریه آمریکا از لشکر امام حسین تحت عنوان حزب الله ۲ در سوریه نام برده است.

سیلی سخت‌تر در راه است؟

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن روز ۱۸ مهر اعلام کرد: مردم ما آماده هستند که با صدها هزار نفر وارد عمل شده و به مردم فلسطین برای رویارویی با دشمن ملحق شوند و ما در انجام هر آنچه که ممکن است، تردید نخواهیم کرد.

شهید سلیمانی ایشان سه ماه قبل از شهادت در جلسه با فرماندهان نیرو‌های مسلح گفت که اکنون شش ارتش را بیرون از سرزمین ایران سازماندهی کردم و کانالی به طول هزار و ۵۰۰ کیلومتر و عرض هزار کیلومتر تا سواحل مدیترانه ایجاد کرده‌ام که در درون این کانال، شش لشکر اعتقادی و مردمی به سر می‌برند

وزیر دفاع دولت یمن روز ۲۲ مهرماه گفت: «نیروهای مسلح یمن، گوش به فرمان رهبر انقلاب (سید بدرالدین الحوثی) هستند و خطاب به ایشان می‌گویند که ما در هر کجا که شما بگویید و دشمنان در هر کجا که باشند، مانند آتشفشان مرگبار بر سر آنها فرود خواهیم آمد. به خدا قسم اگر به ما فرمان بدهی با موشک ها و پهپادهایمان بدون هیچ تردیدی، به سمت ارض الرباط (فلسطین) حمله خواهیم کرد.»

«فالح الفیاض» فرمانده «حشد الشعبی» عراق روز ۲۲ مهرماه گفت: «ما حامی اصلی مقاومت هستیم و عراق به آمریکا اجازه نخواهد داد به اسرائیل کمک کند. تبعات رخدادهای غزه نیز بزرگ است و نتایج آن به زودی علنی خواهد شد.»

«اسماعیل هنیه» ارشدترین مقام حماس روز ۲۷ مهرماه گفت: «آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد، ممکن است به درگیری منطقه‌ای تبدیل شود که در آن صورت دشمن و حامیان آن هرگز نخواهند توانست آن را کنترل کنند.»

شواهد نشان می‌دهد که اضلاع محور مقاومت در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند و اراده بر پاسخ قطعی در صورت ادامه شرارت و شکست خطوط قرمز است. امری که رهبری از آن تحت عنوان سیلی سنگین‌تر یاد کردند. رهبر انقلاب روز ۲۲ مهرماه خطاب به رژیم صهیونیستی فرمودند:

  • «حمله به غزّه، حمله به خانه‌های مردم، حمله به غیر نظامیان، قتل‌عام و کشتار دسته‌جمعی مردم غزّه؛ این مظلوم‌نمایی دستاویزی است برای اینکه باز بتواند این جنایات را چند برابر کند؛ با مظلوم‌نمایی میخواهد این جنایات خودش را توجیه کند. عرض کردم، این هم یک محاسبه‌ی غلط است. سران و تصمیم‌گیران رژیم غاصب و حمایت‌کنندگان‌شان بدانند که همین کار، بلای بزرگ‌تری بر سر آنها خواهد آورد؛ بدانند واکنش این ظلمها سیلیِ سنگین‌تری بر رخسار زشت آنها است.»

 

 

 

 




:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید