به سوی عدالت و شفاف سازی
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
لینک دوستان
سرور مجازی ایران" >سرور مجازی ایران

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گپ دوستانه و آدرس rahjooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آخرین مطالب
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 626
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1142
:: بازدید ماه : 2556
:: بازدید سال : 8784
:: بازدید کلی : 363914
نویسنده : عبدالرضا جودکی
پنج شنبه 2 فروردين 1397
 
اعضاي اروپايي 1+5 با ادعاي مضحك راضي كردن ترامپ براي ماندن در برجام، تحريم هاي جديدي را عليه ايران پيشنهاد كرده اند. بعد از اينكه لودريان وزير خارجه فرانسه با دست خالي از تهران به پاريس برگشت، اعلام كرد؛ «تحريم هاي شديدي در انتظار ايران است.» لذا اميد برخي به اروپا كه فكر مي كردند نقش پليس خوب را بازي كند، از بين رفت و معلوم شد سگ زرد، برادر شغال است.
همزمان با اين اعلام، سيد عباس عراقچي در گفتگويي صريحاً اعلام كرد؛ «انتظار اقتصادي مردم از برجام برآورده نشد.» چه خوب بود اعتراف مي كرد؛ محاسبات رئيس جمهور از برجام درست نبود و اعتماد به غرب به ويژه اروپا يك سراب بود.
آمريكايي‌ها هم براي اينكه از اروپا عقب نمانند، اعلام كردند تحريم هاي جديدي عليه ملت ايران به بهانه حقوق بشر دارند كه فعلاً در كميته روابط خارجي سناي آمريكا در حال پخت و پز است.
غربي‌ ها ديگر بهانه ‌اي براي فعاليت ‌هاي هسته‌اي ايران ندارند، خيالشان از آن بابت راحت است چون لحظه به لحظه دوربين ‌هاي آژانس گزارش مي‌ دهد كه در ايران چه خبر است. بهانه آنها فعلاً نفوذ ايران در منطقه و اقتدار موشكي ايران است، مسائل حقوق بشر را هم در ‌آب نمك خوابانده ‌اند!
كساني كه مي گفتند برجام براي مردم، رفاه، براي صنعت و كشاورزي، رشد و براي كشور، توسعه و پيشرفت مي آورد و چشم‌شان به چند دلار 
سرمايه ‌گذاري غرب خوش بود، هنوز از خواب بيدار نشده اند تا در برابر واقعيت تلخ بدعهدي و نقض پيمان دشمنان قسم خورده اسلام و ايران قرار گيرند.
اگر از اول دنبال اجراي سياست‌ هاي اقتصاد مقاومتي مي‌رفتيم و به استعدادها و توان ملت و ظرفيت ‌هاي بي ‌انتهاي خدادادي كشور تكيه مي كرديم، امروز با كارنامه ‌اي اميد بخش و روشن، از ركود عبور 
مي كرديم، اشتغال را در كشور سامان داده و توليد را با يك نگاه 
درون نگر، در مسير رفاه مردم قرار مي داديم. كافي بود به هشدارها و نقدهاي مشفقانه دلسوزان انقلاب توجه مي‌شد و از دستاورد «تقريباً هيچ» عبرت گرفته و از آن عبور مي كرديم.
از فردا تعطيلات عيد شروع مي شود؛ 20 روز اول سال همه چيز و همه جا تعطيل است اما «فكر» را نمي شود تعطيل كرد، «عقل» را هم 
نمي شود معطل گذاشت. اين ايام هر كس، هر جا كه هست به فكر برون رفت از بن بست «اعتماد به غرب» باشد. مردم در سالي كه گذشت انصافاً كاستي ‌هاي دولت را در پرداختن به اقتصاد مقاومتي جبران كردند، هر كس در هر جا بود در سنگر توليد به اقتصاد مقاومتي فكر مي كرد. اينكه 40 سال است ملت علي رغم همه تحريم ها سرپاست، اين است كه در متن مردم، مبارزه با تحريم ها نهادينه شده است.
اينكه «بازار» در هيچ مقطعي نشاط داد و ستد و سرزندگي خود را از دست نداده و آن را حفظ كرده است، نشان مي دهد غفلت 
تئوري‌ پردازان و برنامه ‌ريزاني كه چشم اميد به غرب داشتند توسط حضور نيرومند مردم در عرصه توليد و اشتغال، قدري جبران شده است و غرب آرزوي به زانو درآوردن كشور را به گور مي برد.
در ايام عيد مي شود به نظامات اقتصادي اسلام و نقش كليدي مردم فكر كرد. كليد حل معماي اقتصاد ايران همين است. مي شود به اقتصاد مردم محور متكي به نبوغ انديشه ايراني با سرمايه ‌ايراني بدون «يوغ» و «بوق» بيگانگان فكر كرد. اجراي دقيق سياست‌ هاي اصل 44 براي توانمند سازي حضور مردم در اقتصاد كشور، كاهش تصدي‌گري دولت، قابليت ‌هاي بزرگ مردمي در جاي جاي اقتصاد ايران، افق هاي جديدي را در برابر مسئولين دولتي خواهد گشود كه ديگر گوشه چشمي به برجام باقي نخواهد گذاشت.
بايد دنبال تدارك و تدوين يك تئوري نيرومند براي اجراي سياست ‌هاي كلي و اجراي دقيق احكام اقتصادي قانون اساسي بود. 
اين سياست ‌ها و احكام، بر زمين مانده است. اگر به سمت «عمل» و «اجرا» برويم و از «حرف» زدن پرهيز كينم، خواهيم ديد يك انقلاب بزرگ اقتصادي شكل مي‌گيرد و همه از  مواهب آن بهره‌ مند مي شوند. دولت بايد «محرمانه كاري‌ ها» را كنار بگذارد و به دنبال شفافيت باشد.
دولت، مجلس و قوه قضائيه بايد مبارزه با فساد را جدي بگيرند و در اين وادي به «صغير» و «كبير» رحم نكنند. عناصر فاسد در اقتصاد ايران نه كارآفرين هستند و نه دلشان براي مملكت مي سوزد. بايد زالوصفتان در دولت، بازار و بخش خصوصي بساط خود را از رزق و روزي حلال مردم جمع كنند و بي ‌رحمانه به  تيغ عدالت سپرده شوند.
-دولت بايد با اطلاع رساني واقعي، مردم را در جريان فعاليت هاي اقتصادي قرار دهد.
-دولت باید جلوي رانت اطلاعاتي را كه ثروت ‌هاي نجومي به بار آورده، بگيرد.
-دولت بايد از پرداخت ‌هاي نجومي پرهيز كند و به اجراي قوانين مصوب مجلس در اين باره همت كند.
-دولت بايد فكري براي شكاف طبقاتي و نابرابري‌ هاي اجتماعي بكند. كافي است به قانون و نيز تصميمات نهايي كه در اتاق فكر نظام در سطوح بالا اتخاذ مي شود، عمل كند.
-دولت بايد نظارت پذير باشد و به نهادهاي نظارتي در سه قوه و نيز نظارت‌ هاي مردمي احترام بگذارد. كاستي‌ ها و بي‌ عملي ‌ها بايد در زمان همين دولت رصد و براي آن فكر شود، نه اينكه بماند بعد از  اتمام مأموريت و پايان دوره، فهرستي از خرابي ‌ها و ناراستي ‌ها و بي ‌عملي ‌ها توسط دولت بعد رونمايي شود!
سال ‌آينده را سال شفافيت و عدالت از سوي دولت و مردم بدانيم تا بتوانيم به اهداف و آرمان ‌هاي انقلاب نزديك تر شويم. دندان طمع به برجام و ترك خصومت غرب عليه ملت ايران را براي هميشه بكَنيم و بدانيم جز با دست پر توان خود كه بر زانو خواهيم گذاشت، نمي توانيم از جا برخيزيم.روحاني بايد از خوانش‌ هاي ناروا از مطالبات مردم فاصله بگيرد و صادقانه به وعده‌ هاي برجامي و غير برجامي عمل كند. وظايف رئيس جمهور در اصول متعدد قانون اساسي و اختيارات وسيع وي در قوانين اساسي و عادي مشخص است. وي به سوگندي كه در اجراي قانون اساسي خورده است عمل كند. نبايد عمل به اين وظايف، همچنان بر زمين بماند.
 
 
محمدكاظم انبارلويي
 



:: بازدید از این مطلب : 742
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید