اعتراف براندازان به دروغ بودن ضرب‌وشتم مهسا امینی پس از یک سال
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
لینک دوستان
سرور مجازی ایران" >سرور مجازی ایران

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گپ دوستانه و آدرس rahjooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آخرین مطالب
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 626
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 104
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 168
:: بازدید ماه : 2760
:: بازدید سال : 8988
:: بازدید کلی : 364118
نویسنده : عبدالرضا جودکی
شنبه 18 شهريور 1402
اعتراف براندازان به دروغ بودن ضرب‌وشتم مهسا امینی پس از یک سال

فارس پلاس؛ روایت روز - بعد از فوت مهسا امینی، شبکه اینترنشنال در گزارشی اختصاصی با انتشار یک تصویر سی‌تی اسکن (CT-Scan)، مدعی شد که «سی‌تی اسکن مهسا نشانگر شکستگی جمجمه، خونریزی و ادم مغزی است.»
 

 

اینترنشنال و به تبع آن اصلاح‌طلبان، مدعی بودند که این مشکلات، بر اثر «ضربات متعدد بر سر مهسا ایجاد شده است.»
 

 

کارشناس اینترنشنال مدعی بود، از آنجایی که مهسا امینی به عنوان یک خانم ۲۳ ساله پوکی استخوان نداشت، پس این شکستگی نشان می‌دهد که ضربه خیلی شدید بوده است. اگر قرار باشد در یک فرد ۲۳ ساله که سالم است و هیچ مشکلی ندارد این شکستگی ایجاد شود، باید ضربه خیلی شدید باشد. کارشناسی دیگر از این شبکه، مدعی شد که اینگونه ضربات، به سرعت عوارض خود را نشان نمی‌دهد! این کارشناس مدعی شد که «از فیلم لحظه فوت مهسا امینی مشخص بود که خانم امینی سردرد داشت.»
 به عبارتی دیگر، از آنجایی که در فیلم لحظه فوت مهسا امینی به وضوح مشخص بود که هیچ گونه برخوردی با او صورت نگرفته است، کارشناس اینترنشنال مدعی بود که این ضربه می‌تواند قبلا [چند ساعت قبل] زده شده باشد و عوارض آن دیرتر بروز کند. نکته جالب آنکه هیچ کدام از این دو کارشناس اینترنشنال، جراح مغز و اعصاب نبودند. حوزه یکی پزشکی هسته‌ای و حوزه دیگری پزشکی اجتماعی بود.

خبرگزاری فارس در همان روز به بررسی ادعای اینترنشنال پرداخت. فارس در گزارش خود تایید کرد که این تصاویر سی‌تی اسکن، متعلق به مهسا امینی است. اما با مشورت پزشکان متخصص مغز و اعصاب و رادیولوژی، مشخص شد که در این تصاویر «هیچ شواهدی از ضربه به سر و خونریزی در این تصاویر به چشم نمی‌خورد.»  یک متخصص جراحی مغز و اعصاب به خبرگزاری فارس گفته بود: «بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیمار در گذشته جراحی در ناحیه سر انجام داده است اما براساس شواهد موجود از روی سی‌تی‌اسکن نمی‌توان فهمید که جراحی دقیقاً مربوط به چند سال قبل است.»
 


در روزهای اخیر، چهره‌های ضدانقلاب و اپوزیسیون خارج نشین، به افشاگری علیه ادعای دروغ اینترنشنال مبنی بر ضربات شدید به سر مهسا امینی، پرداختند. «رضا بهروزی» از چهره‌های سرشناس جریان براندازان و از حامیان خاندان پهلوی که خود پزشک مغز و اعصاب است، در توییتی با اننتشار تصویر سی‌تی اسکن آن روزهای مهسا امینی نوشت: «در غبار و هیاهوی یک انقلاب، زمانی که با تمام وجود باور داریم که یک رژیم استبدادی واپسین نفس‌ها را می‌کشد، دیدن حقیقت دشوار است. این داستان در مورد تجربه شخصی‌ام با شبکه ایران اینترنشنال را شاید لازم بود زودتر به هم‌میهنانم می‌گفتم‌. اما دیر گفتن بهتر از هرگز نگفتن است. به زودی می‌گویم. داستان طولانی است.»
 


بهروزی در توییتی دیگر توضیح داد که در آن روزها «همه ما تشنه رسانه‌ای بودیم که اخبار داخل ایران را به ما که در خارج بودیم برساند. ایران اینترنشنال در این مورد پیشتاز بود و به سرعت اعتماد ملت را جلب کرد.» او ادامه داد که به مناسبت نزدیکی به سالگرد مهسا امینی، قصد دارد موضوعی را شرح دهد که «به غیر از پدرم که مثل من پزشک و متخصص مغز و اعصاب است و دو نفر از دوستانم، این موضوع را تا به امروز به کسی نگفته‌ام.»

بهروزی نوشت: «۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱) ایران اینترنشنال برش‌هایی از آنچه که ادعا می‌شد سی‌تی اسکن مغر مهسا امینی است و توسط منابع داخلی به طور انحصاری در اختیار این شبکه قرار گرفته بود، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. زمانی که تصاویر سی‌تی اسکن مهسا منتشر شد، ایران اینترنشنال ادعا کرد که عکس‌ها توسط متخصصان بررسی شده و آن‌ها شکست جمجمه و تورم مغز را تایید کرده‌اند. حتی خود من هم که فقط دو برش از سی‌تی اسکن را دیده بودم، تصور کردم که تورم مغز ممکن است . سپس چند پزشک به استودیوی ایران اینترنشنال دعوت شدند تا در مورد یافته‌های سی‌تی اسکن مهسا مصاحبه کنند. هیچ کدام متخصص مغز و اعصاب یا جراح مغز و اعصاب نبودند.»
 


بهروزی ادامه داد: «در اواخر ماه سپتامبر، ایران اینترنشنال با من تماس گرفت تا در مورد سی‌تی اسکن نظر بدهم و مصاحبه کنم. تصویر را با دقت نگاه کردم. سی‌تی اسکن نرمال بود. یک نقص جمجمه مربوط به استخوان تمپورال راست وجود داشت که شبیه محل جراحی قبلی مغز بود. می‌دانستم که پدر مهسا منکر جراحی مغز یا ضربه قبلی به سر مهسا شده بود. تنها نتیجه منطقی این بود که تصاویر متعلق به شخص دیگری بود که با نام مهسا امینی به ایران اینترنشنال ارسال شده بود.»[۱]
 


به طور خلاصه، بهروزی به عنوان یک چهره برانداز و پزشک مغز و اعصاب معتقد بود که تصاویر سی‌تی اسکن منتشر شده از سوی اینترنشنال، نرمال است و هیچ نشانه‌ای از شکستگی ناشی از ضربه شدید به سر، وجود ندارد. همچنین معتقد بود که در تصاویر، نشانه‌ای از جراحی قبلی وجود دارد. اما از آنجایی که پدر مهسا امینی این واقعیت را منکر شده بود، بهروز گمان می‌کرد که این تصاویر اصلا مربوط به مهسا امینی نیست.

شهرام ماکویی، یکی دیگر از چهره‌های جریان برانداز که او نیز پزشک است، به ادامه افشاگری علیه دروغ بزرگ اینترنشنال پرداخت و نوشت: «من هم وقتى این CT را دیدم، هیچ چیز خارق العاده‌اى در آن ندیدم و دقیقا همین فکر را کردم که باید متعلق به شخص دیگرى باشد، ولى من هم سکوت کردم، زیرا در آن لحظات و روزهاى بسیار حساس، نمی‌خواستم تولید حاشیه یا دستاویز بکنم که حواس‌ها منحرف بشود.»
 


این دروغ که با تازگی از سوی براندازان هم رد شده است، تنها دروغ رسانه‌های خارجی به ویژه شبکه اینترنشنال نبوده است. به گزارش مرکز افکارسنجی فارس، این رسانه‌ها در ایام اغتشاشات، تنها در ۴۶ روز، ۳۸۰۰۰ دروغ را به ثبت رساندند.

 

به عنوان مثالی دیگر، شبکه اینترنشنال در گزارشی اختصاصی مدعی شده بود که مقامات جمهوری اسلامی ایران، قصد فرار به ونزوئلا را دارند.
 


دروغ بودن این ادعا، از همان روزها به وضوح مشخص بود و به روشنی مقامات ایرانی در کشور حضور دارند و حتی یک نفر هم به ونزوئلا پناهنده نشده است. این قبیل اخبار دروغ، حتی صدای براندازان و جریان اپوزیسیون خارج نشن را هم درآورده است.
 


نکته جالب اینکه سالومه سیدنیا، مجری شبکه بهایی منوتو، به تجزیه طلب بودن اینترنشنال و نزدیکی اصلاح‌طلبان به آن‌ها معترف است.

 

 

ثبت رکورد 38000 دروغ در 46 روز برای 5 رسانه ضدایرانی

 

ثبت رکورد 38000 دروغ در 46 روز برای 5 رسانه ضدایرانی/ بی‌‌بی‌سی همچنان در صدر؛ سبقت رادیو فردا از صدای آمریکا

به گزارش مرکز افکارسنجی خبرگزاری فارس، بررسی عملکرد ۵ رسانه بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و من و تو و صفحات مجازی آنها نشان می‌دهد این رسانه‌ها در ۴۶ روز (۲۳ شهریور تا ۹ آبان) مجموعا ۳۸۰۰۳ دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند.  

در این پیمایش صرفا عملکرد ۵ رسانه شامل بی بی سی فارسی وابسته به دولت انگلیس، ایران اینترنشنال وابسته به دولت سعودی، صدای آمریکا و رادیو فردا وابسته به دولت آمریکا، من و تو وابسته به جریان بهائیت بررسی شده است.

این مطالعه صرفا به بررسی وب سایت، کانال تلگرام، صفحات توئیتر و اینستاگرام رسمی این ۵ رسانه پرداخته و شبکه‌های تلویزیونی آنها مورد بررسی قرار نگرفته است.

در این بررسی به نسبت حجم اخبار و تولیدات، بی بی سی بیشترین میزان اخبار خلاف واقع را داشته است و ایران اینترنشنال و شبکه من و تو در رده‌های بعدی قرار دارند.

در این پژوهش مصادیق اخبار خلاف واقع شامل: جعل خبر، تقطیع، تحریف، وارونه‌سازی، بزرگنمایی و کوچک‌نمایی بوده است. ضمنا اخباری که توسط این رسانه‌ها مورد سانسور خبری قرار گرفته نظیر تکذیبیه‌ها در مورد کشته‌های دروغین مورد بررسی قرار نگرفته است.

۵ دروغی که در ۴۶ روز گذشته بیشترین بازنشر را از این رسانه‌ها داشته‌اند به ترتیب شامل موارد زیر است: 

۱.  ادعای دروغ حمله نیروهای امنیتی به مدرسه شاهد اردبیل و بازداشت ۱۹ دانش‌آموز وجان باختن یک نوجوان به دلیل خونریزی داخلی 

۲.  ادعای دروغ کشته شدن ۳۴ کودک در اغتشاشات اخیر توسط پلیس 

۳.  ادعای دروغ فرار مقامات جمهوری اسلامی با ۵ پرواز روزانه به خارج از کشور

۴.  انتساب دروغ عملیات تروریستی شاهچراغ و اتفاقات زندان اوین به نظام جمهوری اسلامی

۵.  ادعای دروغ استفاده از کودکان به عنوان نیروهای امنیتی

مطابق رتبه‌بندی بیشترین انتشار اخبار خلاف واقع به نسبت به حجم خبر به این شرح است:

۱.   شبکه بی بی سی با مجموع ۶۵ در صد دروغ (تعداد کل اخبار ۱۰۴۵۵ . تعداد اخبار خلاف واقع: ۶۸۱۸)

۲.  ایران اینترنشنال  با مجموع ۶۴ درصد دروغ ( تعداد کل اخبار ۲۱۱۶۸ . تعداد اخبار خلاف واقع: ۱۳۵۷۹)

۳.  شبکه من و تو با مجموع ۵۴ درصد دروغ ( تعداد کل اخبار ۷۴۴۲ . تعداد اخبار خلاف واقع: ۳۹۹۴)

۴.  رادیو فردا با مجموع ۴۹ درصد دروغ ( تعداد کل اخبار ۱۱۳۶۰ . تعداد اخبار خلاف واقع: ۵۶۱۲)

۵.  صدای آمریکا با مجموع ۴۶ درصد دروغ (تعداد کل اخبار ۱۷۳۸۸ . تعداد اخبار خلاف واقع: ۸۰۰۰)

 

 

 

 

 

بدین ترتیب در این ایام به طور متوسط ۵۵/۶ درصد اخبار منتشر شده این رسانه‌ها خلاف واقع بوده یعنی تقریبا از هر ۲ خبر بیش از یک خبر آن صحت نداشته است. این میزان در پیمایش قبلی ۴۸/۸ درصد بود که حدود ۷ درصد افزایش داشته است.

این رسانه‌ها در ۴۶ روز (منتهی به ۹ آبان) به طور متوسط هر ۱۰۰ ثانیه یک دروغ منتشر کرده‌اند که نسبت به پیمایش قبلی (هر ۲ دقیقه یک دروغ)، سرعت انتشار اخبار نادرست ۲۰ ثانیه بیشتر شده است.

نکته قابل تأمل کثرت ادبیات تهییجی، تبلیغی و آموزشی برای ایجاد اغتشاش بود که در نوع خود بی‌نظیر و خلاف همه پروتکل‌های رسانه‌ای در دنیاست که البته در این پژوهش به آن پرداخته نشده است.

مطابق این پیمایش شبکه سعودی ایران اینترنشنال با ۲۱۱۶۸ مطلب بیشترین میزان تولید را در ۴۶ روز (۲۳ شهریور تا ۹ آبان) داشته است و صدای آمریکا و رادیو فردا رتبه بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید