امام جمعه محبوب BBC و صدای آمریکا
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
لینک دوستان
سرور مجازی ایران" >سرور مجازی ایران

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گپ دوستانه و آدرس rahjooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آخرین مطالب
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 626
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 27
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 91
:: بازدید ماه : 2683
:: بازدید سال : 8911
:: بازدید کلی : 364041
نویسنده : عبدالرضا جودکی
یک شنبه 21 اسفند 1401

 

 

بازنشر مداوم خطبه های نماز جمعه توسط بی بی سی و صدای آمریکا و اینترنشنال، قطعا طبیعی و عادی نیست. پس علت را باید در محتوای مطرح شده در خطبه های آن امام جمعه جستجو کرد.

اکنون مدت هاست که رسانه های بیگانه به صورت مستمر خطبه های نماز جمعه عبدالحمید را بازنشر داده و به آن ضریب می دهند.

در جدیدترین نمونه، بی بی سی فارسی در مطلبی تحت عنوان «مولوی عبدالحمید خواستار رعایت حقوق زنان و همه مردم ایران شد» نوشته است:«مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان خواستار رعایت حقوق زنان و حقوق همه مردم ایران در چارچوب قوانین بین‌اللملی شد. این روحانی سرشناس سنی با شروع اعتراضات سراسری ایران از شهریورماه امسال هر هفته در خطبه‌های نماز جمعه از حکومت به‌ دلیل سرکوب شدید معترضان انتقادات کرده است. آقای عبدالحمید در سخنان این هفته خود گفت که وضعیت تحصیل و اشتغال زنان و جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.»

اصلاح‌طلبان از توافق با عربستان، درس مذاکره با آمریکا گرفتند!/ امام جمعه محبوب BBC و صدای آمریکا

 

صدای آمریکا نیز که هر هفته خطبه های نماز جمعه عبدالحمید را منتشر می کند، در جدیدترین مطلب نوشت:«مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه ١٩ اسفند در زاهدان گفت تا آزادی بیان، اندیشه، و انتقاد نباشد، مشکلات کشور حل نمی‌شود. امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت احترام به حقوق زنان در سراسر ایران تاکید کرد.»

اصلاح‌طلبان از توافق با عربستان، درس مذاکره با آمریکا گرفتند!/ امام جمعه محبوب BBC و صدای آمریکا

 

صدای آمریکا در ادامه با تمجید از عبدالحمید نوشته است:«امام جمعه اهل سنت زاهدان طی ماه‌های گذشته انتقادات بی‌سابقه‌ای از جمهوری اسلامی کرده و خواستار برگزاری همه‌پرسی، احترام به حقوق آحاد ایرانیان فارغ از قومیت و جنسیت‌شان، و همچنین آزادی زندانیان سیاسی به‌ویژه معترضان بازداشتی در جریان اعتراضات پس از کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی بوده است.»

شبکه منوتو- منتسب به فرقه بهاییت- نیز مشابه رویکرد بی بی سی و صدای آمریکا، به بازنشر مداوم اظهارات عبدالحمید اقدام می کند. این شبکه ضدایرانی در جدیدترین خبر در این خصوص نوشت:«مولوی عبدالحمید با اشاره به حقوق اقلیت‌ها و حقوق زنان و جوانان،‌اصناف و همه طیف‌ها گفت: «باید حقوق همه در نظر گرفته شود و تا حقوق همه رعایت نشود، مشکلات حل نمی شود.» او تاکید کرد: «تا آزادی کامل نباشد، آزادی‌های بیان و قلم و احزاب و آزادی انتقاد و اندیشه و آزادی‌های گوناگون در کشور وجود نداشته باشد، مشکلات حل نمی‌شوند و این آزادی‌ها حق انسانند و حق بشرند.» او با تاکید بر رعایت حقوق بشر که در همه جوامع شناخته شده‌اند،‌ گفت: «باید همه در صحنه باشند و حق داشته باشند تا حقوقشان را پیگیری کنند.» او در مورد حقوق زنان و جوانان هم گفت: «ما باید امروز شرایط حاضر جهان را ببینیم و ببینیم که زنان چه پیشرفت‌هایی در زمینه‌های مختلف در جهان داشته‌اند.» مولوی عبدالحمید تاکید کرد: «زنان و مردان با هم برابرند و حقوقشان با مردان برابر است و باید حقوق زنان رعایت شود و برای آینده آنها.»

اصلاح‌طلبان از توافق با عربستان، درس مذاکره با آمریکا گرفتند!/ امام جمعه محبوب BBC و صدای آمریکا

 

هدف اصلی رسانه های بیگانه از تمرکز بر اظهارات عبدالحمید، فعال کردن گسل قومیتی و همچنین گسل شیعه-سنی است. لازم به ذکر است که قاطبه مردم غیور سیستان و بلوچستان و همچنین علمای اهل تسنن در این استان نسبت به رویکرد و اظهارات تأمل برانگیز عبدالحمید ابراز برائت کرده اند.

 

منبع: فارس



:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید