آزمایش الهی و پندها
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
لینک دوستان
سرور مجازی ایران" >سرور مجازی ایران

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گپ دوستانه و آدرس rahjooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آخرین مطالب
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 626
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 15
:: بازدید هفته : 1144
:: بازدید ماه : 2558
:: بازدید سال : 8786
:: بازدید کلی : 363916
نویسنده : عبدالرضا جودکی
دو شنبه 29 آبان 1396

 و اما پندها:

1 - حوادثی که در طبیعت رخ می دهد، اثرات فعل و انفعالاتی است که در درون و بیرون کره خاکی یعنی زمین بوجود می آید. بعضی از آن حوادث برای انسان و دیگر موجودات خوش یمن هستند، مانند باران، و بعضی از آنها برای انسان و دیگر موجودات دردسر بوجود می آورد، مانند طوفان، زلزله و... در زمانهای دور بعضی از این حوادث تمدن ها را نیز از بین می برد. هر چند آدم ها قدرت و توانایی آنرا ندارند که از وقوع آنها جلوگیری نماید ولی با نعمت عقلی که خداوند به او عطا فرموده می تواند با تمهیداتی در برابر این حوادث صدمات کمتری ببیند.

زلزله کرمانشاه که در ساعت بیست و یک و چهل و هشت دقیقه رخ داد، یکی از آن حوادث بود. متاسفانه در حادثه غم انگیز حدود چهارصد و شصت نفر از هموطنانمان جان باختند و حدود هشت هزار نفر مجروح و حدود هفتاد هزار نفر بی خانمان شدند. 

2 - وقتی حادثه ای رخ می دهد و عده بیشماری از هموطنانمان را در زندگی روزمره خود با مشکلی سخت روبرو می شوند، بدون شک تمام مردم میهن عزیزمان همراه با مصیبت دیدگان، ناراحت و اندوهبار می شوند. با دیدن صحنه های دلخراش زلزله زدگان با اشگ و غم، خود را در غم و اندوه آنها شریک می کنند. ملت یک پارچه به کمک آنها می شتابند.

3 - در این حادثه غم بار،بسیاری از سازمانها و نهادها با توجه به مسئولیتی که داشتند، عزم خود را جزم کردند و به کمک حادثه دیدگان شتافتند،الویت آنها نجات آنهایی که در زیرآوارها گرفتار بودند و برآورده ساختن نیازهای اولیه آنها بود. متاسفانه بعضی از مدیران ارشد نظام، مانند آقای جهانگیری و رئیس جمهور که در راس قوه مجریه هستند، به جای اینکه  فکر و ذکرشان آسیب دیدگان زلزله بوده باشد، و فکر انتقامجویی از منتقدین خود و دولت گذشته را  به وقت مناسب بیاندازند، عجله نمودند و یک مسیر انحرافی را برای ذهن مردم ایجاد نمودند، ( در حالیکه حدس و گمان آنها غلط از آب در آمد)،  ای کاش  قبل از پیش داوری عجولانه به این سئوال مردم توجه می کردند، که دولت شما کدام مسکن  را برای مردم محروم ساخت تا شاهد مقاوم و یا غیر مقاوم بودنش باشند؟! اینگونه اظهار نظر های بیجا باعث می شود که فکر و ذهن ها به جای اینکه از درد و آلام آسیب دیدگان کم کند، بیراهه  را به مردم نشان می دهند.

4 - در برخورد با اینگونه حوادث چهره های واقعی و غیر واقعی اشخاص خود را نشان خواهند داد. شاخص برای نشان دادن سره از ناسره، مسئولیت پذیری، انجام کار جهادی و ایثارگری است. انهایی که در این حادثه غم بار سر از پا نشناختند و بدون هیج پیش فرض حاشیه ای، با اقدامی مسئولانه و جهادی و ایثارگرانه  وارد میدان شدند، از چهره های صادقی هستند که کمتر نق می زنند، به خاطر خدا کارمی کنند، منتی به کسی ندارند و برای آنها هدف وسیله را توجیه نمی کند و بر عکس آن کسانی که در چنین موقعیت حساسی به فکر حاشیه ها غیر از اصل قضیه هستند، نه مسئولیت پذیرند، و نه با کلمه جهادی و ایثارگری آشنایند، بسیار فرافکنی می کنند و برای آنها هدف وسیله را توجیه می کند، بد بخت مردمانی هستند که دل به حرف های اینگونه اشخاص خوش می کنند.  




:: بازدید از این مطلب : 621
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید