زیبا کلام متبوع
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
لینک دوستان
سرور مجازی ایران" >سرور مجازی ایران

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گپ دوستانه و آدرس rahjooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آخرین مطالب
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 626
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 40
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 104
:: بازدید ماه : 2696
:: بازدید سال : 8924
:: بازدید کلی : 364054
نویسنده : عبدالرضا جودکی
سه شنبه 13 ارديبهشت 1401


وقتی باسوادترین استاد ایران تفاوت مطبوع و متبوع را نمی‌داند

 

«صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشته بود: «نسل‌های پس از انقلاب حتی موارد چندانی نمی‌توانند پیدا کنند که به آنها دل خوش کنند و از دیدگاه خود آنها را دستاورد انقلاب بدانند. سر افکندگی از حال و نا امیدی از آینده در حقیقت آن چیزی است که نسل جدید به نظرش می‌رسد و در مورد آن بیان می‌کند نسل‌های دهه هفتاد و هشتاد واقعا خاطره موثر وعمیقی نمی‌توانند ذکر کنند».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «هر چه هست سر گشتگی از آینده است. چرا اینگونه شد و آیا ‌این نتیجه‌ای که پس سال‌ها اینگونه شده اجتناب ناپذیر می‌بود، جای بحث است. یقینا آنچه که با ضرس قاطع می‌توان گفت به‌هیچ وجه برای مردم باور کردنی نبود که در چنین حال و روزی باشیم. محال ممکن است انقلابی که به‌خاطر آزادی و قانون برپا شده چهل و سه سال به آنچه می‌خواستیم در حد مطلوب نرسیدیم. گام اول در رهایی از وضع موجود آن است که بفهمیم چرا اینگونه شد و چه بر سر آرمان‌ها و اهداف انقلاب رفت».

زیباکلام مدعی شده است که نسل‌های پس از انقلاب حتی موارد چندانی نمی‌توانند پیدا کنند که به آنها دل خوش کنند و از دیدگاه خود آنها را دستاورد انقلاب بدانند. به این موارد دقت کنید: ایران، دومین کشور دارای توانایی ساخت دریچه قلب در جهان است؛ دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استخوان؛ سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق؛ رتبه دهم جهانی در فناوری لیزر؛ مقام دوم جهان در زمینه تولید نانو دارو؛ چهارمین کشور در تولید اتانول در دنیا؛ رتبه سوم جهان در صنعت سدسازی.

و نهمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی؛ دومین کشور دارای فناوری تولید پهپاد رادارگریز؛ اولین کشور تولیدکننده صنعتی بیوایمپلنت؛ چهارمین قدرت موشکی جهان؛ جزو ۱۰ کشور سازنده زیردریایی در جهان؛ تولیدکننده سریعترین اژدر رادارگریز در جهان؛ دارای مولفه استراتژیک خودکفایی در بنزین؛ پنجمین کشور برتر سازنده ربات انسان نما؛ چهارمین کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان؛ اولین سازنده استارتر هواپیما در غرب آسیا؛ چهارمین قدرت دریایی جهان و… اینها تنها بخشی از توانمندی‌های غرورآفرین و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران است.

اما خیلی از ما ایرانی‌ها از این توانمندی‌های غرورآفرین بی‌اطلاع هستیم؛ به قول معروف این ویژگی‌های حیرت انگیز «به چشم‌مان نیامده است»؛ علت چیست؟ این «به چشم نیامدن» دو علت اساسی دارد. علت اصلی آن در بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی تشریح شد و آن اینکه: «در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه - سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه‌ صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند».

و اما علت دوم در اینکه این توانمندی‌های غرورآفرین «به چشممان نمی‌آید» مربوط به تقصیرها و قصورهایی است که در داخل کشور و در بخشی از حوزه‌ها مانند «اقتصاد» و همچنین برخی از صنایع از جمله «خودروسازی» رخ داده است. تقصیرها و قصورهایی که از اعتماد به دولت‌های خارجی زورگو و بدعهد ناشی می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این رویکرد خسارت بار، بی‌اعتمادی به جوانان نخبه، مومن و انقلابی و یقین نداشتن به وعده الهی و عافیت‌طلبی و فقدان خودباوری است.

حال سوال اینجاست که آقای صادق زیباکلام و دوستان و همقطاران وی در این میان چه نقشی داشته اند!؟ همان طیفی که حداقل ۳۴ سال در مناصب ارشد در دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز حضور داشته است.

***

زیباکلام:دولت رئیسی گشایش صد در صدی ایجاد نکرد

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «تحقیق و تفحص یا مانور سیاسی؟» به قلم «صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب نوشت: «ظرف ۵ ماه گذشته که دولت و مجلس در دست اصولگرایان بوده گشایش صد در صدی در امور صورت نپذیرفته است. نه گرانی متوقف شده، نه بالارفتن تورم کندتر شده و نه سرخوردگی کاهش یافته است. بنابراین به تدریج حتی طرفداران جریان خاص نیز این پرسش را مطرح می‌کنند که پس اینها با داشتن قدرت توانسته‌اند چه گامی بردارند؟ ».

در ادامه این یادداشت آمده است: «بنابر این برای اقناع افکار عمومی و اینکه بگویند همه مصیبت‌ها و مشکلات بر گردن دولت روحانی بوده می‌خواهند این بساط تحقیق و تفحص(از نهاد ریاست جمهوری در دولت روحانی) را به راه بیندازند. در حالی که همه می‌دانیم که آنچه کشور را به این روز در آورده برخی سیاست‌ها، عملکردها و رویکردها در عرصه تصمیم‌گیری و اجرا بوده است».

هر وقت امور به نفع مردم در حال پیگیری است، صدای اعتراض افراطیون اصلاح طلب بلند می شود. آقای زیباکلام مدعی شده است که در این ۵ ماه گشایش ۱۰۰ درصدی رخ نداده است. این اظهارنظر توهین به شعور مردم است. گویا وی فراموش کرده است که دولت روحانی چه میراثی به دولت سیزدهم تحویل داد. تورم ۴۳ درصدی و بدهی سرسام آور، تنها بخش کوچکی از میراث «دولتِ اصلاح طلبان» است.

خدایا به قلب غربزده های ما خصوصا استاد زیباکلام رحم کن.

خدایا به قلب غربزده‌های ما خصوصا استاد زیباکلام رحم کن

 

 




:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید