کانادا قبرستان کودکان
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
لینک دوستان
سرور مجازی ایران" >سرور مجازی ایران

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گپ دوستانه و آدرس rahjooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آخرین مطالب
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 626
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 76
:: بازدید ماه : 2668
:: بازدید سال : 8896
:: بازدید کلی : 364026
نویسنده : عبدالرضا جودکی
جمعه 29 بهمن 1400

 

در ادامه ماجرای هولناک کشف گورهای جمعی کودکان بومی کانادا، بومیان این کشور از کشف 54 گور بی‌نشان دیگر در محل ۲ مدرسه شبانه‌روزی سابق در استان «ساسکاچوان» خبر دادند. به گزارش «وطن‌امروز»، بومیان «کیسی‌کوز» کانادا از کشف شواهدی از ۵۴ گور بدون نشان دیگر در محل مدارس شبانه‌روزی «فورت پِلی» و «سنت فیلیپ» در استان «ساسکاچوان» خبر دادند. بر اساس گزارش رسانه‌ها، این آخرین یافته در ادامه موجی است که یک بحث ملی را درباره سیستم مدارس شبانه‌روزی کودکان بومی کانادا به راه انداخته است. تحقیقات بومیان در سراسر این کشور به شواهدی از بیش از ۱۳۰۰ گور بی‌نشان از بهار گذشته منتج شده است. همین چند هفته پیش، سران بومی در استان «بریتیش کلمبیا» در غرب این کشور گفتند ۹۳ گور بی‌نشان را در نزدیکی یک مدرسه شبانه‌روزی سابق کشف کرده‌اند. این مدارس شبانه‌روزی اجباری با بودجه دولتی بخشی از سیاستی بود که هدف آن جذب کودکان بومی و نابودی فرهنگ‌ها و زبان‌های بومیان بود. حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی از خانواده‌های‌شان جدا شده و به این مدارس برده شدند. بازماندگان مدت‌ها شهادت داده بودند کودکانی که در مدارس جان خود را از دست داده‌اند، در زمین‌های بدون نشان دفن شده‌اند. «تد کوئوزنس» رئیس پروژه جست‌وجوی بومیان ساسکاچوان گفت فناوری رادار نفوذی زمین نشان می‌دهد ۴۲ گور در محوطه مدرسه مسکونی فورت پلی و ۱۲ گور دیگر در سنت فیلیپ وجود دارد. وی روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت این کشف با شهادت بازماندگان مدرسه شبانه‌روزی سابق مطابقت دارد. به گزارش سی‌بی‌سی نیوز، رئیس «لی کیچیمونیا» هم گفت: زمان بسیار سختی خواهد بود... با دانستن اینکه ما در جامعه خود قبرهای بی‌نشانی داریم؛ جایی که هر روز راه می‌رویم، هر روز رانندگی می‌کنیم. ما از کنار آنها گذشتیم و هرگز متوجه نشدیم آنجا قبرهایی وجود دارد. فورت پلی از سال ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۳ به عنوان یک مدرسه شبانه‌روزی فعالیت می‌کرد. ساختمان مدرسه سنت فیلیپ هم که از سال ۱۹۰۲ تا ۱۹۱۴ قبل از بسته شدن به دلیل شرایط نامناسب به عنوان یک پانسیون برای دانشجویان استفاده می‌شد، سال ۱۹۲۷ به عنوان یک مدرسه شبانه‌روزی برای بومیان بازگشایی شد و مانند اکثر این نوع مدارس، توسط کلیسای کاتولیک روم اداره می‌شد. این ۲ مدرسه در شرق ساسکاچوان قرار داشتند. بیش از ۱۳۰ مدرسه شبانه‌روزی بین سال‌های ۱۸۷۴ تا ۱۹۹۶ در کانادا راه‌اندازی شد که شرایط داخلی مدارس ناپسند بود. ساختمان‌های آنها اغلب بدساخت، با گرمایش ضعیف و غیربهداشتی بود و کودکان در معرض آزار عاطفی، فیزیکی و جنسی قرار داشتند. گزارش برجسته کمیسیون حقیقت و آشتی (TRC) که سال ۲۰۱۵ منتشر شد، به این نتیجه رسید که سیستم مدارس مسکونی کانادا مصداق «نسل‌کشی فرهنگی» بوده است. حداقل ۳۲۰۰ کودک بومی حین تحصیل مدارس جان خود را از دست دادند، اگر چه گفته شده این تعداد احتمالا بسیار بیشتر است. «موری سینکلر» رئیس سابق کمیسیون حقیقت و آشتی تخمین‌ زده حدود ۶۰۰۰ کودک احتمالا هرگز به خانه برنگشتند. اخیرا نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» در گزارشی به مناسبت روز «مردم بومی» در آمریکا به جنایات انجام شده در حق بومیان این کشور و مقایسه موارد مشابه در کانادا که در قالب گورهای جمعی کشف شده کودکان بومی از آن پرده برداشته شده، پرداخت. 
 
* فهرست گورهای بی‌نام و نشان کودکان بومی در کانادا
با پیدا شدن ۵۴ گور بدون نشان دیگر در محل این مدارس شبانه‌روزی در استان ساسکاچوان، شمار دانش‌آموزان بومی کشته شده به بیش از 1900 نفر رسید. پیش از این نیز موارد زیر به عنوان گورهای دسته جمعی در کانادا کشف شده بود: 
- مدرسه شبانه‌‌روزی در جزیره‌ای در دریاچه ویلیامز، در استان سنت جوزف: 25 ژانویه 2022 از کشف بقایای اجساد 93 کودک خبر داد. 
- مدرسه شبانه‌روزی در جزیره کوپر واقع در استان بریتیش کلمبیا: 13 جولای 2021 قبیله بومی «پنلاکوت» (Penelakut) از کشف بقایای 160 کودک بومی که در محل این مدرسه مدفون بودند خبر داد. 
- مدرسه شبانه‌روزی کاملوپس ایندین در بریتیش کلمبیا: 27 مه 2021 ‌گروه بومی Tk’emlúps te Secwepemc از کشف بقایای اجساد ۲۱۵ کودک در نزدیکی زمین این مدرسه شبانه‌روزی خبر داد. 
- مدرسه شبانه‌روزی ماریوال ایندین در ساسکاچوان: 24 ژوئن 2021 گروه بومی Cowessess First Nation از کشف گورهای بی‌نام و نشان ۷۵۱ کودک در محل این مدرسه سابق که تحت مدیریت کاتولیک‌ها بود، خبر داد. 
- مدرسه سنت یوجینز میشن در بریتیش کلمبیا: 30 ژوئن 2021 گروه بومی aq’am First Nation از کشف بقایای اجساد ۱۸۲ تن شامل تعداد نامشخصی کودک در سال ۲۰۲۰ در نزدیکی محلی که سابقا برای مدرسه مذکور بود و به دست کاتولیک‌ها اداره می‌شد، خبر داد. 
- مدرسه شبانه‌روزی برندون ایندین در مانیتوبا: از سال ۲۰۱۲ تحقیقاتی برای شناسایی افراد مدفون در ۳ محل نزدیک این مدرسه انجام شده است. این مدرسه تحت مدیریت کلیساهای متودیست متحد بود. به گفته یک گروه بومی، ۱۰۴ تن در آن محل‌ها مدفون شده‌اند که مرگ ۷۸ نفر از آنان ثبت شده است. 
- مدرسه شبانه‌روزی موسکووکوان در ساسکاچوان: اوایل دهه ۹۰ میلادی، زمانی که کارگران در نزدیکی این مدرسه تحت مدیریت کاتولیک‌ها روی لوله‌های آب کار می‌کردند، استخوان‌ها یکی ‌یکی پدیدار شد. گروه بومی موسکووکوان فرست ‌نیشن در همکاری با ۲ دانشگاه ۳۵ گور بی‌نام و نشان را در سال ۲۰۱۸ پیدا کرد.
 

گورهای دسته جمعی و ادعاهای پوچ حقوق بشری کانادا

این روزها گزارش‌های زیادی درباره کشف گورهای جمعی از کانادا منتشر می‌شود که یک رسوایی بزرگ برای کشوری غربی و پر مدعا در زمینه حقوق بشر است.

سال‌های سال است که رژیم حاکم در کانادا با همدستی کلیسای کاتولیک، صاحبان و مالکان اصلی این سرزمین را قتل عام کرده و در گورهای جمعی دفن کرده‎اند، اما غافل از این که ماه هیچگاه پشت ابرها نمی‌ماند و سرانجام نمایان می‌شود.

کانادا در جنگ‌هایی که آمریکا در اقصی نقاط جهان راه می‌اندازد مشارکت می‌کند؛ نیروهای نظامی کانادا در جنگ‌هایی همچون حمله آمریکا به عراق مشارکت داشته‎اند.

حضور نیروهای کانادایی در عراق و افغانستان باعث مرگ بسیاری از مردم این کشور شده است، مشارکت کانادا برای حضور نظامی ارتش این کشور در دیگر کشورها نه نت‌ها باعث ایجاد امنیت و صلح نشده بلکه بر شدت ناامنی و جنگ افزوده است علاوه بر آن فروش سلاح به دیگر کشورهایی که جنگ افروز هستند، عاملی برای تشدید جنایات جنگی در جهان است.

کانادا با این سابقه جنایات در داخل و خارج، کشورهای دیگر را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند و با چنین اتهاماتی در برنامه تحریم‌های آمریکا علیه دیگر کشورها نیز مشارکت دارد.

کانادا حتی داروهایی که کشورهای تحت تحریم نیاز دارند، صادر نمی‌کند و در بحرانی که به خاطر ویروس کرونا ایجاد شده از فروش داروهای ویژه این بیماری به کشورهایی که نیازمند آن هستند، امتناع می‌کند.

اما همین کشور مسابقه فروش سلاح به رژیم‌ها و کشورهایی را با دیگر رقیبان خود دارد، تا هر چه بیشتر سلاح بفروشد و سود این معامله را ببرد.

کانادا بدون توجه به آنکه این سلاح‌ها علیه چه افرادی استفاده می‌شود تنها در اندیشه سودی است که از فروش آن می‌برد.

عربستان سعودی سال‌های است علیه مردم یمن جنایت می‌کند.

سعودی‌ها در این جنایات از حمایت‌های آمریکا برخوردارند و در طول این سال‌ها میلیاردها دلار سلاح از آمریکا خریداری کرده و آن‌ها را علیه مردم مظلوم یمن به کار برده است.

در این مسابقه تسلیحاتی کانادا نیز اقدام به فروش سلاح به عربستان کرده است.

با وجود مخالفت‌های گسترده حقوق بشری، کانادا طی سال ۲۰۲۰ حدود ۷۴ میلیون دلار سلاح به عربستان فروخته است.

روزنامه کانادایی «گلوبال میل»، می‎گوید این کشور مجوز کارگزاری را برای یک شرکت که مواد منفجره به ارزش ۷۳.۹ میلیون دلار به عربستان سعودی می‌فرستد، صادر کرده است.

فروش تسلیحات به عربستان سعودی در حالی صورت گرفته که گروه‌های حقوق بشری خواستار توقف فروش سلاح به عربستان به دلیل جنگ علیه یمن و نقض حقوق بشر شده‎اند.

کانادا یک قرارداد فروش سلاح و ادوات جنگی به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد دلار با عربستان امضا کرده است.

کانادا سال گذشته نیز حدود ۳ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به عربستان سعودی فروخته بود.

مردم یمن سال‌ها است که با حملات نظامی سعودی‌ها در شرایط بسیار بحرانی قرار دارند، علاوه بر آن کمبود و نبود مواد غذایی، نبود امکانات بهداشتی و درمانی مردم این کشور را در شرایط مرگ تدریجی قرار داده است.

آیا دولت کانادا برای امداد رسانی به مردم یمن هم پیش قدم است یا تنها در زمینه فروش سلاح به رژیم جنایتکار سعودی اقدام می‌کند؟

کانادا اگر مدعی حقوق بشر است اکنون باید نه تنها برای پایان دادن به جنگی که سعودی‌ها علیه مردم یمن راه انداخته‎اند، پیشگام باشد بلکه در کمک‌های انسان دوستانه نیز در صف نخست امداد رسانی باشد، اما هیچ نشانه‌ای از این گونه رفتار در دولتمردان کانادا دیده نمی‌شود.

 گزارش این کمیسیون در سال ۲۰۱۵، جست و جوی گور دسته جمعی در مدارس مذکور را براساس شهادت حدود ۷ هزار نفر از بازماندگان این مدارس اجتناب ناپذیر خواند.
 اما مخالفت‌ها با این امر سبب شد، جست و جو برای یافتن گورهای مذکور از چند ماه آغاز شود. در سال‌های ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۷ بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی کانادا به اجبار برای تحصیل در این مدارس از خانواده هایشان جدا شدند.
 جست و جو در محوطه ۴ مدرسه از مجموع ۱۳۹ مدرسه شبانه روزی کودکان بومی به کشف بقایای هزار و سیصد جسد منجر شد.
 در حالی که آمارهای رسمی شمار کودکان بومی جان باخته در این مدارس را حدود ۴ هزار نفر می‌دانند، واقعیت‌های موجود از چند برابری بودن این آمار حکایت دارند.
 واقعیت این است که شرایط این مدارس عامل اصلی مرگ و میر دانش آموزان بود.
 تهویه نامناسب، نبود امکانات بهداشتی، ازدحام جمعیت، کمبود کارکنان، نبود سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و تغذیه نامناسب از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدارس بودند.
 موضوع تغذیه و کمبود، مهم‌ترین موضوع در این مدارس بود که تضعیف سیستم ایمنی کودکان بومی را در پی داشت.
 بازماندگان این مدارس می‌گویند که همیشه گرسنه بودند، برای دریافت غذا باید گریه می‌کردند، غذاهایشان اغلب فاسد و بدبو بود.
 در همین حال دولت کانادا از این کودکان برای انجام آزمایش‌های تغذیه‌ای استفاده می‌کرد.
 در یک مورد در سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۲ بیش از هزار کودک بومی در ۶ مدرسه شبانه روزی تحت آزمایش تغذیه قرار گرفتند.

این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌دادند که مقام‌های دولتی و کلیسا به خوبی از گرسنگی و سوءتغذیه در این مدارس آگاه بودند، اما اقدامی در این رابطه انجام ندادند.

 بازماندگان این مدارس پس از خروج از مدارس، در طول زندگی خود نیز از بیماری‌های مزمن مانند چاقی، دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا رنج می‌برند.
 شمار زیادی از کودکان بومی در این مدارس به دلیل بیماری‌های همه گیر مانند سل، سرخک، آنفلوآنزا، ... جان خود را از دست دادند.
 کودکان بیمار در برخی از موارد بدون اطلاع خانواده هایشان به بیمارستان‌های در نظر گرفته شده برای قومیت‌های نژادی فرستاده می‌شدند.
 چنین بیمارستان‌هایی با هدف طولانی‌تر کردن مدت حضور کودکان بومی در بیمارستان برای آموختن زبانن غیربومی، از درمان آن‌ها خودداری می‌کردند.
 در سال ۱۹۰۷، یک مقام کانادایی پس از بازدید ۳۵ مدرسه شبانه روزی کودکان بومی، اعلام کرده بود که ۲۵ درصد کودکان بومی در این مدارس، جان خود را از دست دادند؛ البته در یک مدرسه، این میزان ۶۹ درصد بود.
 
 



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید