زیباکلام: حیف که دیگر روحانی نیست
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
لینک دوستان
سرور مجازی ایران" >سرور مجازی ایران

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گپ دوستانه و آدرس rahjooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آخرین مطالب
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 626
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 77
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 141
:: بازدید ماه : 2733
:: بازدید سال : 8961
:: بازدید کلی : 364091
نویسنده : عبدالرضا جودکی
یک شنبه 9 آبان 1400

زیباکلام: حیف که دیگر روحانی نیست

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «حیف که دیگر روحانی نیست!» نوشت:«همه ما می‌دانستیم که دولت گذشته چه کارکرد مهمی برای اصولگرایان، به خصوص جریانات تندرویی که همه قدرت را امروز به دست گرفته‌اند، داشت. دولت آقای روحانی برای جریانات تندرو در حقیقت حکم «گل گیر» اتومبیل را پیدا کرده بود که تمام گل و لای و تمام ناکامی‌ها را تندروها بر سر دولت ایشان می‌ریختند».

زیباکلام در ادامه نوشت:«این گفتمان که تندروها از همان ابتدای دولت دوم آقای روحانی شروع کردند که همه مصیبت‌ها، همه تلخی‌ها، همه ناکامی‌ها، همه مشکلات اقتصاد، مفاسد، بیکاری، تورم و... ناشی از سوء مدیریت و سوء عملکرد دولت روحانی است، بعید به نظر می‌رسد که خودشان هم به گونه‌ای جدی آن را باور داشتند. به هر حال اگر این گونه هم می‌بود و همه مصیبت‌ها مملکت زیر سر دولت روحانی می‌بود، آن دولت دیگر الان نیست. در نتیجه کاستی‌ها، ضعف‌ها و مشکلات را نمی‌توان دیگر بر سر دولت روحانی انداخت».

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است:«اگر کسی قبلا انتقاد می کرد؛ تندروها بلافاصله در پاسخ انتقادات، انگشت اتهام را به سوی روحانی می‌گرفتند. اما چون دولت روحانی نیست، چه بکنند؟ انگشت اتهام را به سمت کدام نهاد و شخصیت بگیرند؟ بگویند مشکل در دولت سیزدهم است، مشکل در وزرای رئیسی است. همان سناریو دولت روحانی را تکرار کنند که نمی‌شود! آن سناریو را فقط با مخالفشان که روحانی باشد به کار گرفته‌اند، اما در مورد خودی‌ها دیگر نمی‌توانند بگویند که مشکل دولت روحانی است، بلکه مجبور هستند که بگویند اساسا مشکلی وجود ندارد».

 

جریان اصلاح طلب حتی در ماههای پایانی دولت روحانی نیز مدعی بود که هنوز آواربرداری از میراث دولت قبل تمام نشده است. فعالین این طیف مدعی بودند که آواربرداری از میراثی که دولت روحانی تحویل گرفته حداقل ۱۶ سال زمان می برد.

حالا همان جریان در ماههای ابتدایی دولت سیزدهم تاکید دارد که به هیچ عنوان نباید درباره میراث دولت روحانی سخن گفت و تحول اساسی در امور کشور باید بلافاصله و بدون فوت زمان انجام شود.

انگار نه انگار که دولت روحانی، کلید پاستور را با تورم ۴۳ درصدی تحول داد. و انگار نه انگار که در دولت روحانی، ساخت مسکن متوقف شد و بازار خودرو رها شد و قیمت دلار حدود ۱۰ برابر افزایش یافت.

یکی از ویژگی های اصلی جریان اصلاح طلب، بی مسئولیتی است. این طیف به هیچ عنوان مسئولیت اقدامات خود را نپذیرفته و از آن شانه خالی می کند.

فعالین اصلاح طلب با سانسور نقاط قوت دولت سیزدهم و همچنین سانسور میراث دولت روحانی، در تلاش است تا وجهه خود را در افکار عمومی ترمیم کند.

یک سوال؛ به نظر شما اگر اخلال بنزینی در دولت روحانی اتفاق می افتاد، شاهد چه وضعیتی بودیم؟! رئیس جمهور یکی دو روز بعد تازه واکنش نشان می داد و با خنده می گفت من خودم هم تازه امروز صبح متوجه اخلال بنزینی شدم.

وزیر نفت در واکنش به این مسئله می گفت مردم فعلا بنزین نزنند تا مشکل در روزهای بعد حل شود. دیگر مقام دولتی می گفت با چند روز بنزین نزدن مشکلی برای کسی پیش نمی آید پس صبر کنید؛ شایعه افزایش قیمت بنزین بدون واکنش دولتمردان به سرعت در میان افکارعمومی پخش می شد و...

 

** کاسبان تحریم مخالف پیوستن به FATF هستند

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «اصولگرایان مدافع حضور در لیست سیاه» نوشت:«ادامه حضور ایران در لیست سیاه ‌FATF که با واکنش‌های منفی رسانه‌ها و افکار عمومی در داخل کشور همراه شده است، از دید منتقدان پیوستن ایران به گروه اقدام ویژه مالی اهمیتی ندارد؛ زیرا معتقدند مراودات تجاری و مالی ایران به‌خوبی برقرار است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«با گذشت ماه‌ها خبری از بررسی لوایح (مرتبط با FATF) نیست و تداوم حضور ایران در لیست سیاه، هم برای اصولگرایان خوشایند بوده و هم برای کاسبان تحریم و فقط مردم ایران در شرایط نابسامان اقتصادی مجبور به گذران سخت زندگی خود هستند».

زیباکلام: حیف که دیگر روحانی نیست/ کاسبان تحریم مخالف پیوستن به FATF هستند

یکی از کارویژه های اصلی رسانه های اصلاح طلب، عوض کردن جای بدهکار و طلبکار است. اکنون ایران در پرونده FATF طلبکار است. دولت روحانی از ۴۱ بند دستورات این سازمان، ۳۹ بند را عینا انجام داده است. این در حالی است که تعداد قابل توجهی از اعضای FATF به هیچ عنوان این تعداد از دستورات را انجام نداده اند.

با اینحال این سازمان مدعی شده است که حتی اگر ایران هر ۴۱ بند را هم اجرا کند، تضمینی برای خروج از لیست سیاه وجود نداشته و تازه وارد گام های بعدی می شویم که موضوعاتی همچون توان دفاعی و قدرت موشکی را شامل می شود.

علاوه بر این این سازمان اصلا در مقابل پولشویی و تروریسم کارکردی ندارد. چندی پیش رسانه های غربی تاکید کردند که آمریکا و انگلیس به عنوان اعضای اصلی FATF پایتخت های پولشویی در جهان هستند. از سوی دیگر آمریکا و تروئیکای اروپا از حامیان اصلی تروریسم و آدمکشی در جهان هستند.

کارکرد اصلی FATF این است که وزارت خزانه داری آمریکا- اتاق جنگ اقتصادی علیه مردم ایران- را تجهیز و مسلح می کند. با اینحال طیف اصلاح طلب با پاک کردن صورت مسئله مدعی است که مخالفان FATF کاسبان تحریم هستند.

برخلاف این ادعا اتفاقا کسانی کاسب تحریم هستند که با هموارکردن مسیر FATF شرایط را برای هوشمندسازی تحریم های ضدایرانی فراهم می کنند.

 

** گلایه بانیان وضع موجود از هزینه کمرشکن مسکن

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «هزینه کمرشکن مسکن» نوشت:«در شرایطی که براساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت با کاهشی ۰.۲درصدی در مهر به ۳۱ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان رسیده، خطر افزایش جمعیت در فقر مطلق مسکن در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ همچنان بالا و نگران‌کننده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«براساس آنچه بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن پایتخت تعداد معاملات در اولین ماه از پاییز به ۵۴۷۱ فقره رسیده که نسبت به شهریور و مهر ماه سال ۹۹ به ترتیب کاهشی ۳۰ و ۳۶.۸ درصدی داشته است. بیشترین قیمت متوسط قیمت مربوط به منطقه یک با حدود ۷۰ میلیون تومان و کمترین متوسط قیمت نیز به منطقه ۱۸ با ۱۵ میلیون تومان اختصاص داشت».

زیباکلام: حیف که دیگر روحانی نیست/ کاسبان تحریم مخالف پیوستن به FATF هستند

جریان اصلاح طلب تازه یادش افتاده که وضعیت مسکن در کشور چه فشاری به مردم وارد می کند. رسانه های اصلاح طلب تا همین چند ماه پیش به دفعات مقاله و مصاحبه با عباس آخوندی را منتشر کرده و وی را کاندیدایی مناسب برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معرفی می کردند.

حالا همین جماعت فریاد وامصیبتا سر داده اند که این چه وضع قیمت مسکن است؟! این در حالی است که وضع فعلی نتیجه عملکرد ۸ ساله دولت روحانی است. وقتی وزیر دولت بعد از ۵ سال و اندی می گوید به خانه نساختن برای مردم افتخار می کنم، کاملا طبیعی است که با چنین وضع ناراحت کننده ای مواجه شویم.

دولت روحانی در حوزه مسکن دست روی دست گذاشت و همین اقدام تأسف برانگیز موجب شد تا قیمت خرید مسکن در تهران ظرف ۸ سال حدود ۱۰ برابر افزایش یابد. قیمت اجاره بهای مسکن نیز با افزایش سرسام آوری مواجه شد.

ژست مطالبه گری درباره وضع مسکن به قیافه جریانی که حامی اصلی وزیر اشرافی بود و مدافع اصلی لیدرهای فتنه و مدیران نجومی بگیر و مفسدان اقتصادی است، زار می زند. این طیف بجای توهین به افکارعمومی باید ضمن عذرخواهی از مردم، برای جبران خسارت هایی که به جامعه زده است تلاش کند.




:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید