اصلاح طلبان در مورد دولت سیزدهم چه اهدافی را دنبال می کنند؟
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
لینک دوستان
سرور مجازی ایران" >سرور مجازی ایران

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گپ دوستانه و آدرس rahjooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آخرین مطالب
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 626
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 29
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 93
:: بازدید ماه : 2685
:: بازدید سال : 8913
:: بازدید کلی : 364043
نویسنده : عبدالرضا جودکی
شنبه 13 شهريور 1400

بیش از چند روز از تشکیل ترکیب دولت سیزدهم نگذشته است، اصلاح طلبان از همان روز اول انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور، ضمن زیر سئوال بردن انتخابات و جلوتر از آن تحریم انتخابات، در پی اهدافی هستند که در صورت توفیق مردم را نسبت به حاکمیت بد بین و دور می کنند. این طیف فکری که با اصل حاکمیت اسلامی مشکل دارند زیرکانه و هوشمندانه در پی زیر سئوال بردن اصل جاکمیت هستند، بارها کوشیدند و لی ناکام ماندند.

با کمی دقت به سرفصل بیشتر روزنامه های اصلاح طلب شاهد نظریه پردازی اصلاح طلبانی هستیم که موضوع جاکمیت یکدست را مطرح می کنند، آنها سعی می کنند که به عموم مردم القاء کنند که نهاد ریاست جمهوری و نهاد مجلس و قوه قضائیه جزئی از حاکمیت هستند که مسئولیت سه قوه را بدست گرفته اند. با این پیش فرض نتیجه می گیرند که اگر این دوره موفق نباشند مقصر ریاست سه قوه نیست بلکه حاکمیت و اسلام است که قدرت توانایی کشور داری را ندارد، و تنها نجات ایران از این گرفتاری ها که مصوب اصلی خود اصلاح طلبان هستند که سی و چند سال ریاست قوه مجریه و مقننه را در کارنامه خود دارند." پناه بردن به لیبرالیسم" است. یکی از مشخصه های بارز این طیف فکری ایراد و اشکال گرفتن از دولت مردان فعلی است، و مقایسه کردن آنها با یک مقام لیبرالی است، معیار آنها آموزه های لیبرالیستی است که شدیدا به آن اعتقاد دارند. در طرف ین نوع تفکر جایی برای اخلاقیات، کرامت، عزت وجود ندارد و یا خیلی بی مایع است.

احتمال "تکرار آبان ۹۸" در سایه ادامه القای ناامیدی

حکیمی‌پور: فعلا به رئیسی مهلت می‌دهیم/ "ایران" بی‌عمل است یا شما!؟

محمدرضا خاتمی، ‌ از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً طی اظهاراتی در کلاب‌هاوس که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، گفته است:

"مردم از تغییرات سیاسی ناامید هستند و به دنبال رفع مشکلات اقتصادی هستند"! [۱]

 

* رجال سیاسی یک کشور در تمام ازمنه و در تمام حکومت‌های معاصر و گذشته تاریخ؛ ۲ شأن اصلی دارند.

یکم: امید دادن معقول به مردم

دوم: تأکید بر نقش مردم و ایجاد آشتی میان حکومت و مردمسالاری

چه رجلی که این ۲ شأن را نداشته باشد یا رعایت نکند عملا با دشمنان شمشیر به دست یک ملت هیچ تفاوتی ندارد. زیرا مملکت یا جای امیدواری است یا جای ناامنی! و کشوری که مردم در حکومتش جایی نداشته باشند رو به اضمحلال است.

با عنایت به این بدیهیات عقلانی بایستی اشاره کرد که اصلاح‌طلبان ستادی با تحریم دو انتخابات سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ بصورت رسمی از مردمسالاری خارج شده‌اند.

و در بحث امید دادن به مردم نیز عملا چیزی جز آنچه که خاتمی مبنی بر ناامیدی گفته است؛ چیزی از ستاد اصلاحات شنیده نمی‌شود!

جدای از اینها اگر هم کسانی از مردم به بلیه ناامیدی دچار شده‌اند؛ این قضیه به شخص آقای خاتمی و دوستان ایشان مربوط است که یک گزینه ناکارآمد را طی ۸ سال گذشته در دامن رأی مردم گذاشتند و صراحتا خود را تضمین او نامیدند. تضمینی که البته هرگز به مسئولیت خود وفا نکرد و امروز به جای انجام وظیفه؛ به تکرار آبان ۹۸ می‌اندیشد!

مردم ایران باید دشمنان خود و کسانی که برای آنها رهاوردی جز ناکارآمدی و ناامنی ندارند را بشناسند و از آنها بر حذر باشند.

ندیده گرفتن این هشدار و میدان دادن به کسانی که نه امید می‌دهند و نه مردمسالاری را قبول دارند؛ به آنچه می‌انجامد که زمانی مصطفی تاجزاده گفته بود... "تکرار آبان ۹۸ در سطحی وسیع‌تر و خشن‌تر"!

 

حکیمی‌پور: فعلا به رئیسی مهلت می‌دهیم!

حکیمی‌پور: فعلا به رئیسی مهلت می‌دهیم/ "ایران" بی‌عمل است یا شما!؟

احمد حکیمی‌پور، عضو سابق شورای شهر تهران و کسی که نامش در دروغ املاک نجومی علیه کارآمدی شهردار سابق تهران زیاد برده می‌شد، در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

"اصلاح‌طلبان باتوجه به وعده‌هایی که دولت داده است طبیعتاً یک مدتی را مهلت می‌دهند و شرایط را رصد می‌کنند تا ببینند این وعده‌ها به کجا رسیده است و بعد از چندماه شروع به ارزیابی خواهند کرد چرا که وظیفه نهادها، احزاب، تشکل‌ها و جریانات سیاسی همین است که رقیب‌شان را رصد و کارکرد و عملکردشان را بررسی کنند تا ببینند بین وعده‌ها و آن چیزی که رخ داده چه فاصله‌ای وجود دارد و وعده‌ها به کجا رسیده است؟ لذا این کمترین وظیفه یک مجموعه سیاسی است که دولت مستقر را هم نقد و هم یاری کند و کمک کند مشکلات درست دیده شود تا به نحو احسنت برطرف شوند"[۲]

 

*اساسا شخصی و جریانی که دست به تحریم انتخابات می‌زند؛ هیچ حقی برای اظهار نظر درباره شرایط کشور و مهلت دادن یا ندادن به گزینه پیروز انتخابات ندارد.

چه اینکه او از دموکراسی خارج شده و کسی که از دموکراسی خارج شده، شرایط و فرایندهای اجرائیات کشور را نمی‌فهمد که بخواهد درباره آنها سخن بگوید. بلکه او فقط به اسلحه و شورش و پایان سیاست می‌اندیشد و در جایی که اسلحه باشد، سیاست نیست.

جالب است که مردم باید بدانند کسانی از دوستان آقای حکیمی‌پور مثل محمدرضا تاجیک و سعید حجاریان صراحتاً از پایان سیاست و پایان اصلاحات صندوق‌محور سخن گفته‌اند.

فلذاست که همه منتظر رؤیت آتش دهانه سلاح این افراد هستند نه منویات سیاسی آنها!

قابل تأمل است که آقای حکیمی‌پور، "رصد رقیب" را از وظایف جریانات سیاسی می‌داند اما درباره جنایت "تحریم انتخابات از سوی جریان خاص" هیچ سخنی نمی‌گوید...

از طرفی مگر اصلاح‌طلبان چه کارنامه مشعشعی در اجرائیات کشور و یا کارآمدی دارند که مدعی رصد عملکردی رقیب هستند؟ زیرا کسی شایسته رصد و نمره‌دهی است که خود دانای کار باشد و در سطحی بالاتر از سوی مردم شناخته شود.

در بحث وعده‌های دولت جدید به مردم نیز همان فرایندهای سابق تکرار خواهد شد.

اگر دولت موفق شود و به وعده‌هایش عمل کند؛ با اقبال عمومی مردم در بحث رضایتمندی و در انتخابات آتی مواجه خواهد شد.

و اگر موفق نشود و وعده‌هایش صرفا مجلس‌آرایی بوده باشد؛ مردم می‌فهمند و در انتخابات‌های بعدی به گفتمان‌های دیگر رأی می‌دهند. زیرا مادام که سیاست و صندوق رأی باشد؛ راه حل مشکلات هم پیدا می‌شود.

در این میانه البته هیچ جایی و هیچ شأنی برای تحریم‌کنندگان انتخابات نیست.

  

 

 




:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید