عبدی: اگر پیشرفت می‌خواهیم نباید با دنیا تند صحبت کنیم
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
لینک دوستان
سرور مجازی ایران" >سرور مجازی ایران

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گپ دوستانه و آدرس rahjooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آخرین مطالب
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 626
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 35
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 99
:: بازدید ماه : 2691
:: بازدید سال : 8919
:: بازدید کلی : 364049
نویسنده : عبدالرضا جودکی
پنج شنبه 28 اسفند 1399

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد با اشاره به سند چشم انداز 1400  نوشت:«مشکل این است که سند چشم‌انداز یک سند فاقد روح بود...اگر تصمیم می‌گیریم صد متر را در ده ثانیه بدویم، نیازمند شرایط فیزیکی و تمرینی و غذایی بسیار سختگیرانه است. با گفتن آرزو آن را نمی‌توان محقق کرد. سیاست‌های اعلامی باید تناسب داشته باشد. اگر رشد سالانه 8 درصد را می‌خواهیم، باید سرمایه‌گذاری کنیم.این سرمایه و فناوری آن باید از خارج تامین شود».

عبدی در ادامه نوشت:«این کار با سیاست‌های تند در روابط با دیگر کشورها همخوانی ندارد حتی اگر محق هم باشیم. اگر می‌خواهیم فساد نباشد، فقط با آزادی بیان و رسانه این کار ممکن می‌شود. اگر رشد اقتصادی می‌خواهیم با انتخاب مدیران شایسته و نه قبیله‌ای این کار ممکن می‌شود.  با این ملاحظات اگر روند دو دهه گذشته همچنان ادامه یابد، نباید انتظار تصویر مثبتی را از آینده خود داشته باشیم. ولی اگر عناصر اصلی سیاست‌های زیان‌بار مزبور که متاسفانه ثبات نیز داشته تغییر کند، در این صورت امید دوباره‌ای شکل خواهد گرفت و می‌توان به بهبود  وضع  امیدوار  بود».

اظهارنظر درباره سند چشم انداز ایران آن هم توسط شخصی همچون عباس عبدی اصلا قابل پذیرش نیست. چرا که وی پیش از این خواستار آزادی خرید و فروش مواد مخدر در ایران و آزادی مشروب خواری شده بود. کاملا بدیهی است که این دست فرمان هیچگاه به پیشرفت جوانان کشورمان منجر نخواهد شد.

اما عبدی در این یادداشت تاکید کرده که سند چشم انداز ایران با سیاست های تند در روابط با دیگر کشورها همخوانی ندارد. اصلاح طلبان هرگونه رفتار مقتدرانه و عزتمند با دولت های سلطه گر، زورگو و غارتگر را مصداق تندی با جهان! و تنش آفرینی و ماجراجویی می نامند!

آیا زمین گیر کردن تروریست های داعشی در منطقه، مصداق تندی با جهان است؟! آیا امتناع از معامله درباره موشک ها و ابزار دفاعی ایران، تندی در روابط با کشورهای دیگر است؟!

اکنون حدود 42 سال از عمر انقلاب اسلامی سپری شده است. از این مدت، اصلاح طلبان حدود 34 سال در مناصب ارشد اجرایی و تقنینی حضور داشته و مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز را در اختیار داشتته اند.

خیلی راه دوری نمی رویم. در این قریب به 8 سال اخیر، اصلاح طلبان دولت را با امکانات بسیار گسترده دربست در اختیار داشته اند. اما نه تنها پیشرفتی در حوزه های مختلف و از جمله حوزه اقتصادی رقم نزدند، بلکه سفره مردم را کوچک کرده که گلایه مندی مردم را در پی داشته است.

بله درست است، تا زمانیکه فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و قاچاق حرفه ای ارز توسط برادر معاون اول رئیس جمهور و فساد اقتصادی توسط برادر رئیس جمهور رخ می دهد و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیران نجومی بگیر را «ذخائر نظام» می نامد.

و وزیر مسکن به نساختن مسکن و وزیر نفت به نساختن پالایشگاه افتخار کرده و وزیر بهداشت می گوید «خودت بمال» و وزیر کشاورزی به کشاورز می گوید «از این سبوس ها بخور» و شخصی که او را تئوریسین اصلاحات می نامند، می گوید مشروب خواری و خرید و فروش مواد مخدر برای جوانان را آزاد کنیم، با این اوصاف اهداف سند چشم انداز هیچگاه به وقوع نمی پیوندد.




:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید